Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Strela vandaag. Ondanks de wijzers die hoogstnodig die verf moeten kwijt raken.

13 likes

Vrolijke Vostok Vrijdag!
Mijn andere NA overgenomen van @BG1

Te laat.
:point_down:

Het is echter een weloverwogen beslissing geweest, ik heb niks met dit bandje, ooit eens gekregen bij de aanschaf van een horloge.

Ik heb sowieso niets met leren bandjes met zo’n grove structuur. Alligator, struisvogel enzovoorts.

Ik ben echter wel zo eigenwijs dat als ik een nieuwe Vostok heb, dat ik hem ook op vrijdag dragen zal, wat voor bandje dan ook.

10 likes

Nice!
Dat is naar mijn idee toch wel een van de leukere afbeeldingen om op de plaat te hebben.
Had hier iemand ook niet ooit een Stuhrmanski met deze afbeelding, of beeld ik mij nou dingen in :joy:
Veel plezier ermee in ieder geval!

Dit ja, ik heb best veel van die bandentooltjes overal en nergens maar 9/10 keer pak ik toch een dun mesje :sweat_smile: :grin:

3 likes

Fijne Vostok vrijdag! :sunny:

Ik vind dat deze GMT New Batman makkelijk kan tippen aan duurdere Zwitserse en Japanse GMT horloges toch?

13 likes

Mooie vostok vrijdag mensen!

Deze ooit gekocht als donor voor de aparte bezel en caseback.
Maar laat hem toch orgineel. We hadden thuis paarden en hij loopt super precies!

Ik zie geen verschil!
Strak horloge toch?
:grin:

9 likes

Vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! Vandaag Amphibia 740383. Beetje zonnig kleurtje, proberen om een weekend met goed weer mee af te dwingen.

12 likes

Nice, welke band zit hier trouwens op?
Dat zal niet de standaard zijn?

1 like

Fijne Vostok vrijdag iedereeen.

Bij dit horloge was de juiste datum iets te veel rondje draaien :sweat_smile:

14 likes

Inderdaad niet standaard.

Ik heb de volledig matte versie.

3 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, ik proef een beetje humor en cynisme. Kun je je nog herinneren dat Nicolas Hayek een upgrade van de kunststof Swatch horloges aankondigde? Die zagen er wat luxer uit en er was meer metaal in verwerkt. Bij de premium modellen was het kastje helemaal van metaal en bij de rest van de lijn was het een shell om kunststof heen, net als bij de “metal” G-Shocks. De nieuwe lijn werd “Irony” genoemd, wat de dubbele betekenis “ijzerachtig” en “ironie” had. Want via de populaire plastic analoge horloges had hij kopers, weer teruggebracht naar de oorspronkelijke Zwitsers producten die onder bestaansbedreiging stonden; metalen analoge horloges.

Marketingtechnisch geniaal, naar van binnen waren die Swatch Irony modellen nog steeds niet goed. Deze premium Vostok Amphibias bieden absoluut méér waarde voor de prijs van budget “Schwytzer technik”.

2 likes

“Sergeantskie”. Zie je niet vaak. Fraai, en in goede staat nog!

1 like

Danku, draag deze ook graag fijne kastvorm die mooi om mijn pols valt👌.

Fijne Boctok vrijdag allemaal!! Veel plezier met het komende weekend. Deze in 2019 gekocht in Novosibirsk.

13 likes

Fijne Vostok vrijdag allemaal.

9 likes

Wow. Bedankt voor de info en link naar die verkoop-site. :slight_smile: Heb je daar wel eens gekocht? Betrouwbare winkel?

Vooral de bezel (draai-ring) viel me op. De afmeting van deze Vostok lijkt mij dezelfde als de nu standaard Komandirskie (40 mm breed, 2414 loopwerk). Maar in de link die jij stuurde staat dat deze 34 mm is. Ik denk dat ze met die 34 mm het glas (de “dome”) bedoelen?

De ring op dit model komt op mij over als anders dan die v/d huidige modellen: veel subtieler. Deze ring lijkt een pietsje kleiner dan de kast. En het lijkt alsof 'ie “schuin afloopt” naar beneden zodat de overgang van de ring naar de kast beter is. Ik heb niet het idee dat je tegenwoordig deze ring kunt kopen op Mernom of vostok-watches24.com (waar ik de mijne heb gekocht).

Voor die prijs koop ik er misschien eentje. De wijzerplaten van wat ze nu hebben bij poljot24.de zijn niet 100% wat ik zoek maar als er niets anders binnenkomt.

3 likes

Graag gedaan.
Ongeveer 8 keer wel. Oud en bekend adres in München. Hij laat service in Polen doen bij vaste horlogemaker.
Garantie, verse onderhoudsbeurt bij oude, of oude voorraad, horloges. En prima service. Iets hogere prijzen. Durf hem wel aan te bevelen.

3 likes

Jij bedoelt deze?

9 likes

Nee, deze is mooier :+1:

1 like

Interessante kastvorm, speciale lijn voor Vostok, niet voor export. De emblemen zijn deze:

Het sterembleem heb ik vaker gezien, maar ik weet niet meer waar. Misschien een vlootonderdeel. Er zit een onderzeebootonderdeel in Novosibirsk. Als je daar als toerist was, ben je waarschijnlijk discreet of minder discreet goed in de gaten gehouden.

3 likes