Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Wow, zeer fraai! Er bestaan Vostoks met chronograaf-uurwerk, maar die zijn erg zeldzaam. Wees er zuinig op! Deze oogt trouwens vrij recent en nieuw. Wordt de naam Sturmanskie in dit verband genoemd? Volmax en Vostok Chistopol hebben diverse samenwerking-projecten gehad. Ook de 91091B re-release van de Vostok NVCh-30 werd grotendels door Volmax gemaakt, met een Vostok 2415 uurwerk erin.

8 likes

Een fijne #VostokVrijdag voor iedereen die het viert; ik doe vandaag even mee met een Poljot.

10 likes

9 likes

Haha, onwaarschijnlijk. Heb in Novosibirsk en Tomsk goede vrienden wonen, werkzaam bij de douane/militie, dan had ik dat wel geweten. Zoals je wellicht weet moet je voor iedere stad een separaat visum aanvragen. Dankzij hen hebben wij dat nooit nodig gehad en gingen we altijd illegaal naar Tomsk. Mooie tijd was dat, verlang ik nog wel eens naar.

3 likes

Ah okee, in dat geval kenden ze jou en borgden ze voor jou en ja, dan word je verder met rust gelaten. Ik zou er graag eens naar toe willen in rustiger tijden. Moskou en St. Petersburg sowieso en nog verder als het mogelijk is. Er gaan nog beroerde tijden aankomen dus het gaat er niet in zitten, denk ik.

1 like

Nee al is die ook heel nice!

Heb even gezocht en afbeelding is (logisch ook) net iets anders maar ik bedoel de Poljot Kapitan modellen

(plaatje van het Web)

8 likes

Fijne middag

11 likes

Da’s een héél mooi bewaarde Komandirskie uit de 90-er jaren! Met een plaatje van een Mil Mi-6 helicopter erop waarvan het rood niet verkleurd is, en één van de fantasie-bezels, die toen werden uitgebracht. “Chevron”-vinkjes, stippen, strepen, puntjes en zigzagjes. Tekens waar duikers geen nut van zouden hebben, maar die er op de horloges erg decoratief uitzagen.

1 like

4 likes

Ah ja, de Kapitan serie. Daar heb ik er geen van geloof ik.

1 like

:joy:

1 like

Het Rood - Wit zit verkeerd om Gerhard. Kijk maar op het horloge van @BroederBill !
:wink:

3 likes

Russische helikopters, prachtige apparaten

2 likes

Ik denk dan aan Igor Sikorsky. Russisch-Amerikaanse luchtvaart pionier.

1 like

Haha ja, dat klinkt niet alsof ik “in control” ben :joy:

3 likes

Dit was het best gelijkende plaatje op internet, haha. Maar die tekeningetjes op Vostok horloges zijn niet zo exact. Zou ook een Mi-6 kunnen zijn, maar die heeft een staartschroef met 3 bladen. Niet zo belangrijk verder, leuk horloge.

2 likes

Mi-8 bedoelde ik

2 likes

Je hebt ze tegenwoordig ook in radiobestuurd schaalmodel, compleet met mini-gasturbine. En let op de wieltjes!

Original or RC ??? Czech Air Force Mil Mi-24V Hind Helicopter

2 likes

Heel imposante machine, de Hind

Ja, de Chronodirskie. Ik heb er 3:

9 likes