Zat mij ook niet helemaal lekker Gerhard. Ook al zou ik hem zelf houden.
Lex van Oranje aan het duiken. Kun je je geen buil aan vallen. Hij is alleen een beetje afgepeigerd, want hij rust uit en leunt op de wijzeras.
Ze wilden een variant op dat eeuwige standaard frogman plaatje. Die heeft net in de gaten dat er een wijzeras onder hem zit.
Die van Bill had ik ook in gedachte. Maar moet maar eens stoppen, dat verzamelen.
Stoppen lukt niet, wedden? Wat die scuba dude betreft; de versie uit de tijd van Gennady Lizunov werd dan weliswaar iconisch, maar was anatomisch gezien een vrij simplistische tekening:
Dmitry Buyalov heeft daar later een anatomisch betere versie aan toegevoegd:
Er was trouwens al een duikerafbeelding in omloop in de NVCh-20 - tijd, die een poos vòòr de scuba dude tijd lag (1985). Zo eentje zoek ik ook nog. Echt, het verzamelen is eindeloos.
Prachtig die laatste! Zit ook meer snelheid in.
Leuk die historie er bij!
Mooi en met harpoen
Ja, typisch een duiker die op missie is in water met roofvissen erin. Kan zowel civiel als militair zijn. Spetznaz duikers gebruikten aangepaste vuurwapens en messen. Harpoenen tegen andere combatdivers zouden minder ideaal zijn. Herladen kostte meer tijd dan een magazijnwissel en onderwater was het een prutskarwei.
Dit is geen komandirskie maar een generalskie.
Ik ben een kontenwaski
Geen idee dat er variaties waren. Zag het nu pas in de russische horloge bijbel.
Heeft deze ook variaties
Elegant!
Yep. Staat er ook in. En nog een met andere kast en gele dial. Samen met die van mij tel ik al 5 varianten. Cavalerie/kozakken.
De Esaulskie (Есаульские) zijn inderdaad een cavalerie-eenheid met historische oorsprong bij de Kozakken. Есаул — Википедия
Mooi geworden! Opgefrist en tegelijk de patina behouden. Dat is de manier.
Dankjewel Gerhard.
пожалуйста!
Mooi gedaan Max, zijn stiekem best hele leuke kalibertjes om aan te werken. En je heb gelijk een fraaie dresser voor het kerstdiner.