Доброе утро
Opvallende kleuren. En leuk die windstreken. Vrij onbekende uitvoering.
Ik zou tellen, wat wil je kwijt zijn inclusief invoer en verzenden.
Prijs lijkt niet raar, maar zal ook wel een beurtje nodig hebben.
Binnen europa nooit invoer betaald.
Kijken hoe hij reageert op mijn bod
Past mooi in jouw collectie
Volgens mij bedoeld voor de Verenigde Arabische Emiraten. Gezien de kleuren en “Arabische”
tekens.
Dankjewel Dirk, ik had al een paar secondewijzers uitgeprobeerd, maar telkens was het gat te groot en viel ie er zo weer af, toen dacht ik, ik moet even kijken bij Luch ik heb er twee van liggen, is ook Russische makelij, misschien past dat wel, en deze secondewijzer blijft goed zitten, is dus Russisch maar niet origineel.
Volgens een Ebay-verkoper werden deze Raketas in de 80-er jaren gemaakt voor een Italiaanse winkelketen voor macrobiotische producten: “Un Punto Macrobiotico”.
Als je naar die artistieke letters in dat logo kijkt, lijkt het lettertype hetzelfde te zijn als de blauwe letters in het zwarte kwadrant. Er hoort dan UPM te staan, en als ik naar de kronen kijk, staat er WdO. Kijk ik dan weer naar de Ebay advertentie, dan lijkt het zwarte “Noord”-kwadrant bij de 6-positie te horen en niet bij de 12.
Met andere woorden, de cijferplaat zit er op kop in, dus er is met het klokkie geklooid. Ze doen normaal tussen de 200 en 400 Euro vanwege de kleurige plaat en de schaarste, dus die 90 Euro snap ik dan wel. Caveat emptor (buyer beware)!
Pfew. Thnx
You’re welcome. Je kunt dan beter voor dat Zwitserse aanbod gaan. Ook NOS en weliswaar 100 duurder, maar veel minder risico, en geen sleutelwerk. Er komen nog wél invoerrechten naar de EU bij (21%).
Sorry, foutje, die op Ebay is een gebruikte. Deze is NOS:
Is ook meteen een stukkie duurder
Als ik trouwens naar dat adres kijk, kom ik uit in Tallinn. Ik ben eens opgelicht door een dergelijk bedrijf, met een identiek uitziende website met schaarse horloges. Geld overgemaakt, nooit meer wat van gehoord. Toen ik het ontvangende rekeningnummer uitzocht, kwam ik uit bij een tak van de UN in Kazachstan (afdeling Onderwijs en Ontwikkeling). Dat nummer werd dus ook gebruikt om geld weg te sluizen. Doe dus ook maar niet, bij die Estlandse toko. Dat Ebay-aanbod is momenteel het beste.
Heb wel mazzel gehad de laatste jaren. 1 x genept voor klein bedrag en PostNL die 3x iets kwijt maakte. Daar was toen ook een mede HF lid de dupe van. Baalde ik wel van. Was wel een toffe vent. Hebben toen de schade gedeeld.
Ik heb rond de 100 pakketjes uit Rusland en Ukraine gehad en maar 2 keer ging er iets mis. Het bovenstaande verhaal en het andere was een pakketje van Vostok-Watches24. Dat raakte zoek bij IMEC in Den Haag, het grote centrale sorteercentrum van PostNL waar ook douanezaken worden afgehandeld. Als je van PostNL een betaalverzoek voor invoerrechten voor een in te klaren pakket krijgt, dan komt dat van IMEC. Het is daar een zootje en ze zijn vaak onderbezet. Als er één PNL-afdeling pakketklachten veroorzaakt, dan is het wel IMEC.
Op een rechercheverzoek van mij gingen ze niet in, want ik was niet de opdrachtgever van de zending. En Peter Arms van V-W24 (die toen adviseur bij een bouwbedrijf was en de online horlogehandel er naast deed) had geen trek om er tijd in te stoppen. Die heb ik toen beter leren kennen. Daarna hoofdzakelijk bij Meranom gekocht, en bij Ebay-verkopers en Duitse webshops.
Zou de cijferplaat zelf misschien draaien. Er zit wel een tweede kroon op.
Ja, draaibare binnenring met die steden erop. Past in het concept en de bouwvorm van soortgelijke 24-hr Raketas. Als je de verleiding niet kunt weerstaan, vraag dan in ieder geval om macrofoto’s van het uurwerk, de kastdekselrand en de wijzers. Als je schroevendraaieruitschieters en bramen en zo ziet, dan weet je zeker dat er een patatbaviaan mee aan het meccanodozen is geweest. In dem Falle, Finger weg davon!
En ik maar denken dat ik een kat in een zak had gedacht. Na een dag dragen stond die stil. Ik mag niet vloeken van Maria dus ik hield me in .
Blijkt het mijn eerste opwinder te zijn.
Nooit aan gedacht toen ik hem kocht.
We zijn ( ik ) nooit te oud om te leren.

Nogmaals, prachtige wijzerplaat, mooie kleur groen, leuke font cijfers.
Wat vind je van het beige bandje?
Het is een hagel witte rubbertje