Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Bijzonder. Volgens mij staat er automaat op de dial. En 31 steens.
Denk eerder dat de rotor niet soepel beweegt. :thinking:

2 likes

Kan ook natuurlijk. :rofl:

Dat zou kunnen verklaren waarom na de paar dagen stil staat.
Moet toch na laten kijken
Uurwerk is Vostok 2415.01, 31.

1 like

Je moet een 2416 heel veel bewegen de hele dag, wil je rond komen met “self winding”. Is mij nog nooit gelukt om daar 31 uur looptijd mee te halen.

Citaat Ebay-verkoper. Maar bleek te kloppen.

1 like

Automaat dus. Ik heb er een nieuw gehad die het al niet goed deed. Meteen terug voor service gedaan naar Meranom.

Het is nogal wisselend, per horloge, hoe goed de opwind kracht is bij normaal dragen. Maar normaal moeten ze het prima volhouden zonder extra op te winden. Had vaak een kantoordag, dan is het minder natuurlijk :wink:

Wel een slag of 10 bij eerste start, begin van de eerste draag dag. Daarna dus continu door lopen, ook de nachten, zonder opwinden.

Toevallig vanmorgen de 24 uurs uit de kist gehaald. Begon gelijk te lopen. Expres niet opgewonden. Eens kijken of hij ook vannacht doorloopt. :grin:
.

1 like

Ik hou hem in de gaten hoe lang hij meegaat na de eerste opwinding. :+1:

1 like

Het horloge in jouw afbeelding is al eens ter sprake geweest bij WatchUSeek. Die ring met steden schijnt er niet in te horen. In andere afbeeldingen is inderdaad en zwarte buitenring te zien met in gele letters afkortingen van zodiac/dierenriemtekens.

Mystic 24h Raketa | WatchUSeek Watch Forums

Maar ik heb nog geen uitsluitsel kunnen vinden of het binnendeel van de cijferplaat draaibaar is of de ring eromheen. In de Zwitserse advertentie staat “Drehlünette”. In dat geval zou je gelijk hebben en draait het binnendeel. Zeer uniek voor Raketa. Maar in alle plaatjes staat de 24 op het zwarte kwadrant óf bij de 6 óf bij de 12 en nooit ergens er tussenin. Dus nog even speuren naar meer detailinfo. Maar de stedenring die er niet in thuis hoort is in ieder geval een rood vlaggetje.

1 like

Aha, ik vroeg mij al af wat die betekenden. Kwam er niet uit.

Denk toch wel dat de steden ring draaibaar is. (soort binnen bezel) Die kasten zijn standaard voor Raketa voor zover ik weet. Had er ook een.

1 like

Twee vergelijkplaatjes. De zwarte buitenring lijkt draaibaar, want in de twee plaatjes staan verschillende afkortingen bovenaan. De gele tussenring zit in ieder geval vast aan het middendeel met de 4 kleurkwadranten. Als die combinatie ook draaibaar is, dan heeft die tweede kroon misschien ook een ingedrukte en uitgetrokken stand voor de separate draaiing (net als voor opwinden en wijzers verstellen bij een gewone kroon). Zeer interessant klokkie!

1 like

Bijzondere plaat inderdaad. 2 schijven seperaat draaibaar? Ben benieuwd, zou zeer speciaal zijn.

Viel mij bij mijn exemplaar op, dat het bezel-draai mechanisme wat simpel en losjes aanvoelde. Beetje fragiel. Werkte verder prima, zeker voor een horloge in deze voordelige prijsklasse.

1 like

Mijn Vostok Panerai was ook getransformeerd naar een handopwinder omdat de automaat rotor aanliep ofwel geblokkeerd werd.
Pas nadat Dirk 'm onder handen heeft genomen werkt het horloge helemaal perfect.

3 likes

Ja, kwaliteits controle probleem? Datum wissel mechanisme ook zoiets. Had een nieuwe waarbij dat al defect was. (Deze laatste niet genoemd om jou te plagen. :grin:)

En als we Dirk niet hadden! :wink:

2 likes

Krijg nu puur uit nieuwsgierigheid de neiging om hem maar hierheen te halen😁
De mystery oplossen. Ik ga vragen om filmpje. Misschien doet hij het wel

2 likes

Plaatje voor de sfeer…

8 likes

Dat zou ik niet overleven :joy:

1 like

:rofl:
Heb nu het toppunt van datumwissel plezier om de pols. De 24 uurs!

Een keer wijzers helemaal rond en hij wisselt alweer! :+1:
:smile:

10 likes

Dit al geprobeerd @Jesus?

6 likes

Het begint voor mij een emotionele avond te worden :grin:

2 likes

Wel met de Bronzen 1967. :+1:

6 likes