Ik zie tripple Charles.
In 3 voud te veel bling voor mijn oogjes.
Wellicht te maken met een melding die ik kreeg over een serverstoring.
… of heb ik die veroorzaakt
… Misschien een Russische hack…
Opgelost. Iets minder glitters , dus iets meer rust aan je ogen, Jesus.
Folkert!
Adem in - adem uit!
Blijf kalm.
Laat de natuur haar werk doen…
Die had ik ook gevonden maar ik was er niet zeker van dat je dat zou afkorten met SU-410, of dit in de soviet tijd ook al zo was en of ze elkaar daar dan horloges gaven. Het leek me meer iets voor een constructiebedrijf maar ik laat me graag corrigeren. Je hebt helemaal gelijk met hoe je in het Russisch met verjaardagen feliciteert, zelfde met nieuwjaar als ik me goed herinner.
Ik moet hier toch ook serieus werk van gaan maken, zo’n stuk Kremlin bling om de pols.
Dat “Chistopol” heeft ook wel wat. Beetje merk liefde inmiddels denk ik.
Geweldig Charles, gefeliciteerd! Bling is één ding, maar het blijft echt een uniek horloge, vanwege de aparte wijzers en de zirconia’s en de combinatie van vormen. Wat ik nog niet had behandeld de vorige keer, dat waren de klassieke Cyrillische letters, die op dit horloge worden gebruikt. Ze worden nog steeds gebruikt bij staatsaangelegenheden en door de Russische marine.
Bij onze marine is het ook traditie:
Het heeft wel wat en geeft klasse, ook aan horloges. A. Lange u. Söhne is een voorbeeld van klassieke typografie.
Het is messing, Folkert, geen lutetium.
Prachtig deze bling! Worden dit soort horloges nog gemaakt/verkocht door Meranom of zijn ze alleen tweedehands te krijgen? Ik vraag het voor een vriend
Je komt ze af en toe tegen op Ebay, dus gewoon regelmatig kijken. Maar ze worden over het algemeen weggedaan als het goud slijtplekken vertoont, dus zorg dat je alle details op de foto’s goed kunt zien.
De fabriek en Meranom waren rond 2020/2021 de meest bekende verkoopadressen. Maar na 2021 werden ze niet meer gemaakt. Gaan ook niet meer terugkomen, den k ik.
Vandaag mocht mijn zoon uitkiezen welke Vostok ik om zou doen op onze gezamelijke Vrolijke Vrije Vostok Vrijdag. Het is de duikboot geworden.
Balen, dan wordt het zoeken!
Toch wat minder exotisch bij de Schiedam, Gerhard.
Maar marine en traditie, dat is een woord inderdaad.
Vroeger freesden ze mooie schreefletters in teakhout. En dan ontvetten en bladgoud en drie lagen blanke jachtlak erop en vastmaken met mooie messing schroeven, die regelmatig gepoetst werden, of blindschroeven. Maar van die oude borden kon ik geen plaatjes vinden op internet.