Vostok vrijdag ,
Alweer Vostok vrijdag vandaag.
Vandaag mijn allereerste Vostok maar weer eens.
Zolang niet gedragen dat ik weer moeite had mer het opwinden met de wiebelkroon.
Ik las hierboven verschillende posten over banden.
Dit is een bandje van zo’n vierkant digitaal dingetje van de kringloop.
Optisch ook nog net wat breder.
Dat kan natuurlijk ook nog.
Draagt ook nog eens stukken comfortabeler dan die plastic band die er origineel op zat.
Vandaag de NA. Ik heb hem op een lekker fout bling bandje van ome Ali gezet.
Iedereen een hele fijne Vostok Vrijdag en de hartelijke groeten van de President van Tatarstan
En de hartelijke groeten terug.
,
Fijne Vostok vrijdag mensen!
Gisteren een leuk feestje gehad. Iets latere start hier.
Mooi gefotografeerd Co @Kouco!
Fijne Vostok Vrijdag! @Omega_73 Hij zit nog steeds op de originele band! Begin het blik te waarderen!
En die aansluiting op de kast, dat zie je wel eens minder.
Inderdaad, alsof het ervoor gemaakt is!
Danku als een fotograaf in opleiding dat zegt ben ik er blij mee. Zeker aangezien ik maar een amateur met een mobieltje ben.
Vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! De 13e, maar ik heb een zwarte kat geaaid, dus laat maar komen. Vandaag een Precision class (exportmodel voor Warschau-pact landen). Verguld messing, 38,3 mm diameter, 2809 uurwerk, ik dacht dat de basisplaat en bruggen daarvan ook verguld waren. Vostok maakte vroeger fraaie uurwerkjes, deden niet onder voor die van Poljot en basisklasse Zwitserse mechaniekjes. Dat ging goed tot aan de 2209 en de eerste 2409-versies. Daarna moest alles goedkoop en was er nul of minimale afwerking, onder druk van kleine marges en magere financiën. De huidige 24xx uurwerkjes zijn gewoon grof. De nadruk ligt op redelijke stabiele en betrouwbare werking voor de prijs, en de rest is weggesaneerd.
Excuses voor de stoffige foto’s. In de kamer die ik gebruikte, is gisteren textiel gesorteerd voor de kringloop en afstoffen erna is vergeten.
Dat bandje staat er niet verkeerd bij, Piet! Over dit horloge is een verhaal te vertellen. In antwoord op een soortgelijk voorstel van Ronald Reagan wilden ook de Russen een space force opzetten. Op de wijzerplaat staat het insigne daarvan. Een dergelijke Vostok is in de ruimte geweest en is later voor een recordbedrag geveild. De YouTuber Dany heeft er al een prima video over gemaakt, dus daar kan ik me gewoon bij aansluiten. Het dekseltje is interessant, want de locaties gelieerd aan ruimtevaart en de administratie ervan zijn eerder Baikonoer (Kazachstan) en Moskou en niet zozeer Tatarstan. Zou prima kunnen dat de Tataarse president een horloge met dit thema uitreikt, maar 't is opmerkelijk.
Prachtig mooie Boctok uitvoering met de 2809 precision Gerhard.
Vind die secondewijzer echt fantastisch bij passen.
Voor de anderen hier eveneens een mooie Boctok vrijdag. Vandaag lekker bezig met een Amphibia full overhaul van een gewaardeerd HF lid. Maar dit kan er nog wel even tussendoor. Naar aanleiding van Gerhard’s post hierbij een overzicht van een aantal Boctok’s van verschillende generaties voorzien van een zelfde 2809 precision uurwerkje. Kan alleen maar bevestigen van wat Gerhard vandaag schreef, echt high class uurwerken. Als je deze vergelijkt met huidige 24xx serie dan moet je echt wel een traantje weg pinken. Zo jammer dat ze deze kwaliteit niet hebben kunnen doorzetten. Dit verdient inderdaad een open backcase. Dat had ik nog niet eerder gezien. Originele case @Gerhard57NL ?
Nou ja zeg, kantjes worden er weer af gelopen op vrijdag…
Vostok blik is cool en comfortabel.