Ik had Julian Kampmann wel hoog. Maar geloof je graag.
De precision horloges op Netgrafik, foto’s van zijn jaren lange verzameling, hebben inderdaad allemaal rechte markers.
Leuk, misschien een voorproefje?
Ik had Julian Kampmann wel hoog. Maar geloof je graag.
De precision horloges op Netgrafik, foto’s van zijn jaren lange verzameling, hebben inderdaad allemaal rechte markers.
Leuk, misschien een voorproefje?
Raketa moon phase
Zo ongeveer? Mooi en apart. Was met de feestdagen ook wel passend.
Die word het
Ik ben ook nog steeds blij dat ik hem van je over heb kunnen nemen.
Heb je de blauwe toen eigenlijk nog verkocht?
Ja. Die was kort erna ook verkocht. Ook hier op het forum.
Mooi ding, niks aan doen, prima origineel setje.
Tsja, ik kijk zelf dan altijd eerst overal op internet. Deze is iets duurder dan die van jou.
Mijn eerste indruk was, niet heel vreemd. Mooi exemplaar, best leuke horloges die medische hartslag horloges.
Maar ben inmiddels wat voorzichtig met uitspraken hierover.
Zijn er fakes in omloop?
Heb er zelf ook weleens een overwogen te kopen. Echt interessante horloges!
En trouwens als broeder is het wel zeer toepasselijk. Mocht de hartslag bij je patiënten in de war zijn.
Kijk maar eens wat ze nieuw doen:
Часы Слава «ДОКТОР»
Okee, Meranom gooit er 30-40% marge voor zichzelf bovenop, maar toch… Slava heeft goed naar Raketa gekeken. Die willen een premium-merk zijn, en Slava probeert dat nu ook.
Ik weet dat er ook een ronde vostok versie van is. Mijn idee was altijd wel dat slava wat goedkoper minder kwaliteit heeft maar daar kan ik me in vergissen
Ik dacht vergelijkbaar met standaard Vostok. (Heb het niet over precision versies dan.) En over de cccp horloges. Maar ben geen slava kenner.
Ziet er serieus uit.
Ja, is er ook met wit/grijze cijferplaat en blauwe details ipv. rood. Werking is vrij simpel. Vinger op pols- of halsslagader leggen, wachten tot de secondenwijzer bovenaan bij de 0/12 is en 30 hartslagen tellen. Als de secondenwijzer bij de 30 is als je 30 slagen hebt geteld, heb je 60 bpm (1 per seconde). Als je al 30 slagen hebt geteld na 12 seconden, dan heb je 5 x 30 = 150 bpm (in 5 x12 seconden).
Klopt. Daar is jaren geleden ook veel discussie over geweest op het WUS forum. Ovale indices is niet origineel. Check de site van Dashiel. Een amerikaan die in Talinn woont en een uitgebreide collectie van met bame USSR dress watches heeft. https://mroatman.wixsite.com/watches-of-the-ussr/poljot Dat geeft een aardig beeld wat wel ok is. Hoewel ik mij tegenwoordig niet vaak meer in de discussies meng over USSR horloges, kijk ik hier nog wel vaak. Het valt mij regelmatig op dat er horloges worden getoond met een niet originele wijzerplaat. Ook veel niet originele 24-uurs raketa’s waar weinig origineel aan is. Da’s toch wel jammer lijkt mij.
Ja, zoals een ex van mij. Een nageleverde plaat verwacht ik. Verder een fijn lopend horloge.
Toen kocht ik nog te snel. In mijn begin jaren. Maar blijft opletten inderdaad. Zoals met de populaire Poljot Sturmanskie 's.
Die ronde Vostok is136 dollar bij Meranom zag ik.
En de Slave reisseu van die rechthoekige versie is bij Meranom ca 750 dollar. Wel een ander prijskaartje.
Persoonlijk vind ik die laatste wel de leukste.