Ja, kan een optelsom zijn geweest. Slordige toleranties in de eerste productiereeks en daardoor een iets te krappe pasvorm met teveel spanning. Plaatselijke temperatuurverschillen en uitzettingsdrang kunnen dan de druppel teveel in de emmer zijn. Of misschien hebben er al spanningen in de saffierkristallen gezeten toen ze werden gemaakt. De vorm daarvan was tenslotte ook nieuw.
Acrylaat vervormt inderdaad iets. Daarom kunnen gewone Vostok lucite-glaasjes in de kasten worden geperst zonder afdichtingsring ertussen of eronder. De vervorming zorgt voor naadloze aansluiting. Beide onderdelen moet natuurlijk vooraf wel goed glad zijn afgewerkt op een draaibank.
Dat is lang geleden dat ik dit YT interview met Sergei Trifonov had gezien. Weet nog dat ik, onder de indruk van zijn werk, verder ben gaan spitten naar eventuele mogelijkheden om o.a. zijn wijzerplaten te kunnen bestellen. Dat was best lastig, heeft geen website maar uitsluitend Russische sociale media kanalen. Heb toen via mail wat gecorrespondeerd maar is door omstandigheden beetje verwaterd. Eigenlijk wel jammer want zijn werk is best heel aardig en dat hij gebruik maakt van standaard Boctok producten maakt het wel handig.
Спасибо! (Lees dat ik weer functioneel Russisch mag gebruiken )
Geweldig! Correspondentie en spraak in Russisch zou mij nog niet lukken, en connecties met daarginds lijken steeds verder weg te drijven en uit beeld te raken, ben ik bang. Ik zou er best eens naar toe willen, maar dat is nu te problematisch. Hier wordt de Trifonov-versie van het Pripyat-horloge besproken. Zeer kleine oplage, dus zeer zeldzaam. Trifonov heeft ook zelf een passende bezel geregeld en heeft een basis-710-model gezandstraald voor een titanium-achtig uiterlijk. Erg fraai en ik word er enorm hebzuchtig van als ik er naar kijk.
Ook al zou het kunnen, het op dit moment gevaarlijk en niet verantwoord. Ik baal daar enorm van. Ben er vanaf 1990 heel vaak geweest. Laatste keer was 2018. Heb daar hele goede vrienden wonen, als het niet veranderd zien wij ze waarschijnlijk nooit meer. Aan deze eventuele werkelijkheid wil ik nog niet aan denken. Gelukkig werkt de telefoon nog, op die manier kan ik mijn Russisch toch nog bijhouden.
Doorgeborduurt op de 600. Die had ook dezelfde motor achterin en aandrijving. De 850 was iets te veel voor dat concept denk ik. Erg zijwind gevoelig door de lichte voorkant en vrij rechte hogere carosserie. De motor was in de opgevoerde special variant te zwaar belast op de krukas. De standaard versie bleef iets langer heel. Beide waren opgeboorde 600 motoren maar op dezelfde krukas. Ik heb in de winter buiten een blok staan te wisselen afkomstig van een jonge schade auto. Die was de dijk afgerolt!
Ik heb weleens in zo’n Cherry meegereden. Wel een heel stuk moderner en stabieler. Motor dan ook voorin.
Maar het was wel lol, die flitsend rijdende opvoerde zwabber doos!
" Je hebt 2 weken de tijd om een foto te maken en in te dienen. De sluitingsdatum van de
inzendingen is zondag 9 februari om 20:00 , waarna een stemtopic zal worden gemaakt."
Ruim tijd Mark! Je kunt nog wel de Mont Ventoux op gaan fietsen en terug