Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Zeg dat wel! Ook een heel fraaie! :+1:
En met de correcte bezel, die zat er bij de mijne niet meer op. :blush:

1 like

Die van jou ziet er iets jonger uit maar ik weet niet of deze zijn te dateren.

Ik heb de mijne destijds via het forum overgenomen, ik meen van @DirkT maar weet het niet helemaal zeker meer.

2 likes

Ja lastig, nummer uurwerk? Ik zie bij jou dat andere type wijzer dat je ook bij Komandirskie soms ziet. Vostok wisselde nogal eens. Zal nog eens kijken in boek van Juri Levenberg.

Update.
Inmiddels gekeken en niet veel wijzer geworden. Zag weer andere varianten, met bijvoorbeeld, die ook ronde kast maar met kroonbeschermer.
Overal staat bij, “geproduceerd in jaren tachtig”. :grin:

1 like

9 likes

Klopt, dat viel mij toen ook op. Ben toen online wat gaan spitten en kwam toen verschillende versies tegen, o.a. die van mij en van jou maar ook nog wat andere varianten.

1 like

Mooie vrijdag allemaal!!

11 likes

Staat goed.

1 like

Dan ook maar aan de rubber :wink:

12 likes

Dankjewel, ben er al aardig aan gewend en het draagt heel comfortabel.

Geen Vostok vrijdag voor mij. Bij de grote opruiming is er vandaag weer eentje vertrokken. Als de opruiming gedaan is dan komt er wel weer een Vostok bij… Ik twijfel wel nog over welke.

Big 0

Ook dit is nog een grote twijfel. Er gaan nog een aantal Raketa’s in de verkoop, maar deze is zo fijn… Weer twijfel.
Gelukkig is het bijna weekend, om wat na te denken.

10 likes

Doe ook weer eens mee met de Vostok inside Agat Zlatoust.

11 likes

Heb je helemaal geen Vostok meer? :scream:

Nog twee in de verkoop en dan heb ik nog eentje over. De Blue submarine. Ik ben drastisch aan het downsizen, van iets over de 30 horloges naar 12 die ik dan vaker draag.
Maaaaarrr… Er gaat wel een nieuwe Vostok komen. Ik weet alleen nog niet welke. Klassiek een scuba dude 420 case, een sniper in een 170 case, of toch een volledige zissou 420 met Caseback en rubberen strap, of???

3 likes

Wereld van verschil, de 170 is lekker stoer, aanwezig, wel heel scherpe hoeken aan de lugs.
De 420 is fijner alleen vind de 18mm lug breedte wat minder.

1 like

Inderdaad. Ik ben wel fan van de bolle look van de 420, maar sommige bandjes zien er echt te dun uit. Dan misschien toch een 170. Op een mooie BoR :wink:

1 like

Goede keuze :+1:

1 like

Deze hier ook maar even showen!!
Weet iemand hoe je dit merk uitspreekt!!:joy::joy:

10 likes

Almaz kom ik op. Zou diamant betekenen. Ken ik niet maar mooi horloge!

Als ik google op Almaz kom ik er toch verschillende tegen. Vaak met toevoeging Vostok. Ik denk dat er vaak Vostok uurwerken in zaten.

1 like

Het uurwerk kon ik niet echt een merk en type op vinden zoals op andere uurwerken.

Wel een aparte manier van montage van de deksel! Wordt met een ring vast geschroefd ipv schroefdraad aan de deksel.

3 likes

Vandaag was het Poljot Pátek. De Komandirskie heeft een rustdag gekregen. :smile:

10 likes