Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Standaard bij Vostok.

2 likes

Wat een mooi horloge!

1 like

Beide banden zijn inderdaad even mooi en gewoon anders. Maar als je na 2 dagen rubber (en dan praat ik over echt rubber van zeer goede kwaliteit) weer een BoR omdoet is de keuze snel gemaakt, voor mij staat deze band echt bovenaan de lijst.

1 like

Heeft mijn vintage digitale Elektronika5 ook :smiley:

2 likes

Naast de eerder genoemde merken wordt zo’n ring ook gebruikt bij bijvoorbeeldj de Poljot 3133 Sturmanskie’s en Okeah’s.
Vrij gebruikelijke methode bij russische horloges dus. Heeft als technisch voordeel dat het deksel mooi vlak in het rubber wordt gedrukt. Bij een draaideksel wordt deze draaiend in het rubber gewrongen. Bij de laaste oplossing worden eerder o ringen gebruikt. Bij de eerste vlakke en bredere ringen.

2 likes

Maintaining a Watch[quote=“deheerdejong, post:613, topic:510136”]
Het uurwerk kon ik niet echt een merk en type op vinden zoals op andere uurwerken.
[/quote]

Op je uurwerk staat een logo met de letters ччз wat staat voor de Christopol horloge fabriek. Dus feitelijk de voorloper op de huidige Boctok fabriek. Het is ook wel een herkenbaar uurwerk als je kijkt naar de huidige Boctok kalibers.

2 likes

Zag weer een mooie Panerai look a like voorbij komen. Deze ligt in mijn horloge kistje. Aantal jaren geleden samengesteld omdat best wel lekker smoelt.
Beetje laat maar toch nog iedereen een fijn uurtje Boctok vrijdag toegewenst.

11 likes

Klopt Dirk,
Hier als chronometer.
Ik denk ook de 4 extra juwels te zien, klopt dat ook?
Met dank aan de site Netgrafik. Zeer informatief.

3 likes

Inderdaad Jan, je laat hiermee ook wel een van het mooiste Russische kaliber snoepje zien wat er is.

1 like

Bedankt voor alle informatie!!
Weer wat geleerd.
Ik zal eens een bandje eraan zetten en de Almaz gaan dragen.

Iemand nog een tip qua kleur bandje???

1 like

Dus daar is die ring voor! Maar ik heb dan ook wel pech. De kroon wiebelt ook alle kanten op en ik blijf maar vooruit draaien voor de datum. En dan staat er iets in het Scandinavisch noh of zo. Ook iets in spiegelbeeld пят

1 like

Zouden dat cyrillische letters kunnen zijn? :wink:
En dat was gisteren? En dat staat in de datum aanduiding?
Dan klopt het keurig, afkorting voor vrijdag.
Geen idee over welk horloge je het hebt, foto’s willen wel eens helpen. :grin:

O ja, nog steeds dat datum venster natuurlijk, dat is dan ook Cyrillisch “Пон”.
Afkoring voor “Понедельник” spreek uit ongeveer als ‘ponjedelik’. Oftewel maandag.
Ik zou hem niet ineens van maandag naar vrijdag draaien Bill. :blush:

1 like

Mogguh :raised_hand:

De Agat Zlatoust nog.

8 likes

De fameuze ‘wobbly crown’. Het kan mensen die nog nooit een Vostok hebben gehad tot waanzin drijven. :slight_smile:

Het is een feature, geen bug. Zodra je de kroon losdraait wordt deze ontkoppeld van het uurwerk. Door daarna heel lichtjes te blijven trekken aan de kroon kun je het uurwerk opwinden. Trek je harder, dan voel je een klikje en kun je de tijd instellen.

Daar is een ‘hack’ voor. Draai voorbij 0:00 uur totdat de datum verspringt. Draai nu terug tot circa 8 uur, ga weer naar 0:00 en de datum verspringt nog eens.

Ik dacht trouwens dat jij dit allemaal al wist?

2 likes

Ik plaag jullie maar.
Ik heb een keurig schema met de dagen enz

3 likes

De kroon en hack leg ik al jaren uit aan de amerikaanse verzamelaars. Die gaan steeds naar horlogemaker met hun kroon😂

1 like

Nooit meer doen he! :face_with_raised_eyebrow:

Zit ik me daar uitgebreid uitleg te geven.

Ik maakte me ook al wat zorgen. Gaat niet helemaal goed daar.
:rofl:

2 likes

Ik denk dat we @BroederBill op moeten laten nemen en zijn horloges onder ons verdelen. Ha!

2 likes

Met mij gaat het goed! Helaas wat andere dingen in het leven die de aandacht behoeften, maar nu heb ik weer alle tijd voor horloges :smiley:

3 likes

Leuk te horen Danielle!

Welkom terug!
:grin:

Eens! Ik stuur je een PM. :sunglasses:

4 likes