Hoe gaat het met jou?
Leuk dat je m’n video nog eens deelt trouwens. Het voelt bijna nostalgisch, aangezien ik nu alweer een tijd weg ben uit Rusland
Gaat prima hoor! Al weer jaren met pensioen. Daar moest ik wel aan wennen. Miste eerst mijn collega’s. Gelukkig hobby’s en fijne mensen om me heen.
Dat nostalgische geloof ik graag. De wereld veranderd snel he!
Denk dat je wijs gekozen hebt.
Op mijn pensioen moet ik nog even wachten, zou graag met je ruilen
Fijn om te horen dat het goed gaat! Ik denk ook inderdaad dat ik wijs heb gekozen. Al mis ik Rusland (uiteraard niet de situatie) wel.
Ik kwam naast de Almaz die ik eerder al gepost had ook deze Rainov tegen maar ik twijfel of deze hier hoort! Qua naam denk ik wel maar er zit wel een Zwitsers uurwerk in.
Wat denken jullie??
Als ik google op Rainov kom ik op een Bulgaarse spion. En nog meer Bulgaarse verbindingen met deze naam.
En verder zie ik “Swiss made” en een Zwitsers uurwerk.
Aardige vintage hoor, en staat mij niet in weg.
Maar of die hier hoort, wat denk je zelf dan bij Swiss made?
Dus wel een oostblok relatie gezien de naam maar weinig Russisch zou ik zeggen.
Inmiddels heeft eentje van mijn goedkope Komandirskies 10 minuten wasmachine overleefd. Geen druppel in de kast, zelfs geen condens bij afkoelen, niks van dat alles. Dat ik er mee kon zwemmen wist ik al (ooit hond uit het water gehaald).
Vostok garandeert dat allemaal niet, maar zo langzamerhand krijg ik het gevoel dat ze beter zijn dan de specs doen vermoeden.
Toch wel een fijnwas programma op lage temperatuur Hans? Zonder centrifuge.
Zou mij toch aan het hart gaan. Ben een gevoelig type ik weet het.
( wat heb je voor auto trouwens? )
Welnee, ze kunnen gewoon op 95 graden in de kookwas, kijk maar:
Invriezen kan ook probleemloos:
200m WR? Zeker, 500m zelfs:
Horror he!
Toch wel ongelooflijk wat ze aan kunnen. En dat met een duiker van ca 80 euro.
Ik ben eens heen en terug naar Italie gereden met een Kawasaki 650 cc twin. Met een scuba. En die motoren geven van die gemene fijne trillingen aan de pols. Zeker op de snelweg.
In diezelfde vakentie liet ik dat horloge nog op de tegels vallen. Na een gezellige avond.
Niks aan de hand dus.
Alleen met woon/werk al tikte ik op de motor meer dan 10.000 km per jaar aan. Meestal op de ER-5, die daar bijzonder geschikt voor was. Een Vostok had ik toen nog niet, wel een Seiko 5. Pas op HF begreep ik dat ik niet erg slim bezig was geweest met een mechanisch horloge om de pols. Dat het dingetje het nog steeds doet!
Ik heb nog steeds een Omega geneve met mechanisch caliber 600 opwind uurwerk. Ca 1968.
Die reed alle ritten mee uit mijn fanatieke jaren 80 motortijd. Bijna altijd 4 cyl honda’s en een BWM boxer. Maar ook 1 cylinders. Het enige wat dat horloge kreeg was waterschade van uren in de regen. Nu geheel gerestaureerd.
Dit was de Italie reiziger. Nog in begin jaren trim.
Oh, dus met de boorhamer aan de slag met de
Vostok om was ook eigenlijk geen puik plan?