Alleen, naar @LVA kan lastig zijn, want hij doet de ‘czeský hodinký’.
De hoeveelheid české dingen is nog redelijk beperkt. Maar ik doe sowieso geen horloges van andere mensen, tenzij als persoonlijke dienst en in een “laatste kans” geval (als total loss opgegeven dingen die economisch geen servicebeurt meer waard zijn enzo). Ik heb bijlange de routine en ervaring niet om dat met eerlijk geweten te doen
Maar genoeg ruim-meer-ervaren en geografisch dichter bij wonende horlogesleutelaars hier aanwezig, @vouwfietser en @Serge2 en en en en…
Of je kan de @BroederBill methode gebruiken en er gewoon eens een heel goeie mep op geven. Terwijl je luid су́ка блядь roept.
Dank beste steunpilaren!
Ik heb ooit een dierbare Omega met waterschade laten restaureren bij Jan Ubels. Perfect!
Maar die zie ik voor de echt zware gevallen.
@vouwfietser Andre heeft voor mij al zeker 4 of 5 vostoks geserviced. Heel goed geholpen en die heeft zeer veel kennis en vakmanschap in russische horloges.
De laaste had ook een datum wissel probleem. The old lady. Weet je nog Andre?
Ik durf er nu niet direct weer een te brengen. “Wat doe jij met die dingen!”
Gisteren toevallig naar ‘de slimste mens’ gekeken? Daar werd dat ook aangehaald.
Nee, kijk ik niet naar: ben een thuisbios film- en goede series-fan. Geen tussenblokken met eindeloze reclames.
I hate commercials.
Ik ook. “De slimste mens” zit op publieke omroep. Minder reclame, zeker niet tussendoor en gewoon door te spoelen.
On topic. Beetje Vostok reclame dan maar?
Ik moet zeggen dat ik deze steeds meer ga waarderen. Ik had 'm eigenlijk besteld om te kijken in hoeverre de Europese sancties invloed zouden hebben. Zo te zien een wassen neus - het ding deed er langer over om van de douane naar mijn huis te komen dan van Moskou naar de douane.
Zit op +15 seconden per dag. Dat kan beter, dus daar ga ik t.z.t. wat aan doen.
Ik heb nagevraagd bij douane. horloges vallen niet onder een embargo. Alleen het betalingsverkeer wel.
Vorige keer moest ik betalen via de een of andere satelliet staat. Kazachstan of zo
Ik zal hem delen met de amerikanen.
Zijn er nog schaakmeesters in de groep? Heb nog een russische schaakklok die veel ruimte inneemt.
Ik heb betaald met PayPal. Blijkbaar ook geen probleem.
Echt hè. Ik ken een Amerikaan die z’n Vostok kwaad in de vuilnisbak wilde gooien. Laten we eerlijk zijn: het is ook verwarrend voor nieuwbakken eigenaren.
Is dat toevallig een Jantar ?
Ik heb zo’n ding die niet helemaal lekker loopt.
Volgens mij wel
Hoe bevalt je BoR band?
Direct naar Rusland kan niet maar ik betaal meestal naar een Latijns Amerikaans land en daar sluizen ze het weer door. Een schermafdruk van je betaling in de PayPal app volstaat voor de Russen. De post naar Europa gaat probleemloos. Mijn laatste bestelling was de Wit Russische Elektronica (LCD) via een Russisch postkantoor.
Die bevalt heel goed