Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Sorry, ik ga met deze vostok de datum niet een hele maand instellen.

12 likes

:rofl: Dit zijn de pijnlijkste. Maar als iemand er vragen over stelt kan je natuurlijk ook zeggen dat je een tijdreiziger bent. Net terug van morgen.

5 likes

15 likes

Ik zie gelijk dit soort beelden. :grin:
Mooie zondag mensen!

7 likes

Deze veel te weinig gedragen schoonheid hier ook maar even posten.

16 likes

Ach, het is een uurwerk.
Mijn (binnenkort niet meer)

Russische schaakklok
De Jantar klokkenfabriek werd in 1950 opgericht in de Russische stad Orel, die ongeveer 350 km ten zuidwesten van Moskou ligt. De “Jantar” is een betrouwbare klok met 4 juwelen. Hij heeft een slot voor transport en wordt geleverd met een bescherming voor de drukknoppen. Hij werd geproduceerd in twee verschillende soorten opdruk.

7 likes

Even sparen nog.

https://slava.su/en/1908204-300-nh05-wrist-watch-slava-avtorskie-ruletka-mechanical-s-automaticom

Vandaag weer eens een Poljot. Even spelen met de chrono.
Zit een heel fijn uurwerk in. Valt niet mee om de perfecte wijzerplaat tot zijn recht te laten komen op een mobieltjes foto. Zal eens met echte camera gaan proberen. :blush:

9 likes

https://www.prim.cz/

Viel me op dat je hier je eigen primmetjes kunt samenstellen.

1 like

Maar wel heel duur, of doe ik iets verkeerd? Bijna 20k euro voor dit horloge: https://www.prim.cz/prim-spartak-respekt-le

Munt eenheid staat in plaatselijke eenheid?

In de Meranom site bijvoorbeeld, kun je P instellen voor Roebels. De Cyrillische P is een westerse R. :grin: Of je zet hem op een dollar teken.

In roebels kom je op ca 9,000 voor een simpele Amphibia. Staat voor ca 100 dollar.
Maar wanneer je in roebels betaalde via paypal was je goedkoper uit dan rechtstreeks in dollars. Al een paar jaar niets meer gekocht.

Klopt, 20k euro. Wat idioot veel geld is, zelfs al is de kast volledig in witgoud en als limited editie van 12 stuks totaal.

Maar Tsjechen zijn heel apart daarin. Prim haalt - relatief gezien - zeer hoge prijzen voor wat het eigenlijk maar is. 100-200 euro voor een handwindertje (in goeie staat) is niet ongewoon. En de Spartak was al een beetje een “legendarisch” oud model, dus een limited edition witgouden re-issue ervan… ja. :smile:

1 like

Ik zie het ja, €350 voor een oude Spartak waar bijna geen chroom meer op zit: AMAZING LEGENDARY PRIM POSTSPARTAK TYP 010 | eBay

En ik vind het ook helemaal geen bijzonder horloge, dus waarom daar nou zo’n dure re-issue van moet komen? Maar goed, ik ben al blij dat ik me niet vergiste, 20k in euro’s.

Ben zo gewend aan die bedragen op HF dat ik het niet had omgerekend.
Had ik ook niet verwacht.

1 like

Hoeveel denken ze er te verkopen dan? Vreemd beleid.

Dat zijn eBay prijzen. Moet je halveren om realistisch te zijn, en dan nog :wink: maar, ja, voor deze…

Omdat je niet van hier bent hé. Het horloge dat je linkt is de zwarte dial van het allereerste horloge dat ooit door Prim ontwikkeld en verkocht is, in 1957. Met de allereerste volledig in-house kaliber 50, subversie 010. Beetje de godfather van de Tsjechische/Tsjechoslovaakse horlogeindustrie, zeg maar. :slight_smile:

Het is nummer twee in de lijst met alle Primky ooit gemaakt, en de eerste was gewoon dezelfde maar dan met de witte plaat.

Alle 12. Zal geen probleem zijn, denk ik.

2 likes

Horloges hebben voor een groot deel ook emotie waarde. En dit is ook een fraaie reisseu, maar wel heul erg duur.

Interessant! Die nummer 1 met de witte plaat is mooi en heeft ook wel wat van de Pobeda uit die tijd ook.

1 like

Dit was gisteren, maar goed :smile: blijft wel een toffe wijzerplaat zo. Mag voorlopig nog even blijven.

10 likes

De wat serieuzere camera is binnen.
Gelijk aan het frobelen, soort statief voor horloge foto’s. :grin:

Nog niet helemaal tevreden. :thinking:

Maar ja er zitten gigantisch veel instellingen op die camera.
We blijven oefenen.

9 likes