Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Zeker met de bezels zit je heel snel op messing. Daar stopte ik na elke beweging om te kijken. Op mijn amphibia zou dat niet zo mooi zijn.
Maar dat was wel het geval bij jou. Ik vind messing daar cooler :ok_hand:t2:

1 like

Dat zie ik met de mijne ook nog wel gebeuren. Een andere optie is ombouw naar een andere kast. Wat ik sowieso wel wat vind hebben want de 110 kast draagt al niet erg comfortabel.

1 like

Aan de vodka vandaag en billen knijpen😂

14 likes

Dat hoorde ik vaker. Je kunt het ook wel wat zien bij een zij aanzicht. Vrij lange en rechte kast. Ik heb zelf een 090 kast daarom weggedaan. Heb ook slanke polsen, dat speelt ook mee.

De oer versie 119 kast draagt duidelijk fijner een heeft een prachtige brush bewerking. De productie mocht wat meer tijd kosten in de zeventiger/tachtiger jaren. :wink:

Ook een ex. Maar 119 kast en droeg dus prima.

En deze had ik ooit wel willen hebben.
De 300m versie, zeldzaam inmiddels.

Die zwart gele rally deed ik niet weg vanwege comfort, die 100 kast draagt echt fijn en vind ik ook mooi. Alleen de dial verveelde mij. :blush:

4 likes

Mooi bandje. Waar vandaan?

Ebay Hans. Gezocht op “metalen Poljot band”, of dergelijke zoek term.
Goed opletten of het orgineel is. Ik kijk ook altijd wie het verkoopt. Reviews en wat verkoop hij of zij verder nog.

1 like

Ik bedoelde eigenlijk het blauwe leren bandje, hahaha

1 like

Eigenlijk wil ik een wat slankere kast a la 420 ongeveer en een gladde bezel. De Radioroom wijzerplaat is al druk genoeg.

Zeg dat dan. Ik zit al extra foto’s te maken van die stalen band zodat je hem makkelijker kunt beoordelen op echt. :rofl:

Die blauwe is ook mooi inderdaad. Bij Julian vandaan. Met de Okeah meebesteld toendertijd.
Nog te bestellen.

2 likes

Dan zou ik de 100 kast adviseren. Geheimtip van @BG1 .
Erg fijn model, korte lugs, iets meegebogen en niet zo opvallend, maar net even wat “stoerder” dan de 420.
O ja en duidelijk bredere 22 mm banden!

1 like

Ziet er goed uit. Alleen de 0 tm 12 bezel vind ik niet geweldig bij Vostok 24 Watches.
Ik ga rustig kijken in Rusland. Heeft geen haast.

2 likes

Ben voor dit soort uitvoeringen ook wel enthousiast over de 420. 22mm kan soms wel eens te fors uitkomen bij de wat kleinere kasten. Enne, old school dots leiden itt cijfers wat minder af en horen wel een beetje bij de radioroom.

6 likes

Dat is zeker iets om over na te denken…

In principe kan alles, een blanco zoals bij de Panerai zou me ook wel bevallen, de wijzerplaat is al druk genoeg.

Vostok 24 Watches is volgens mij nu de beste optie om te bestellen. Gewoon bestellen denk ik en dan zelf uitzoeken hoe m over te zetten. Anders komt het er nooit van …

Maar je krijgt m toch nooit meer glimmend?

Ha ha.
Ik bedoel, ik heb die zelf bewerkte messing bezel er af gegooid. En een Am Watches zwarte bezel er op geklikt. Zie die laatste foto. (Mooie bezels maar duur.)

Dat kun jij dus ook doen met een bijvoorbeeld type 100 Vostok.
Gewoon een “gladde” bezel zoeken naar jouw smaak.
Van willekeurig welke leverantier, en er op klikken.
Wel altijd even controleren of hij op de 100 kast past. Meestal wordt dat keurig aangegeven.

Ik ook. Bijvoorbeeld ook heel blij met de sniper en desert shield met 420 kast.

1 like

Staat je uiteraard vrij maar weet dat ik nog veel Boctok spare heb liggen waaronder nog drie 420 (lege) kasten en zeer waarschijnlijk ook nog een paar smooth bezels (moet ik even nakijken welke het zijn). Als het omzetten een te grote uitdaging is kan ik dat ook nog wel voor je doen. PB mij gerust bij interesse.

2 likes

Zo kreeg ik de oude cccp scuba met 420 kast aangeboden.
Heb er nooit van gehouden. Beetje glad rvs tonnetje.
Met die smooth bezel heb ik emand anders blij gemaakt.

Ik blijf er duikers in zien, in die stevige dikke Amphibia’s. Met de schroefkroon en 200m aanduiding. Dus die draaibare bezel hoort bij het functionele ontwerp voor mij. Hou ook van wat technische horloges met getallen etc.
Maar anderzijds kun je ook prachtig die horloges modden.
En ook zal ik nooit dieper dan 50 cm gaan met mijn “duikers”. Dus ook gewoon een beetje puur optisch voor mij. :rofl:

2 likes

Toch heeft ie wel wat…

De Panerai is ook een duiker maar toch…

Ik kom ook niet verder dan 1 meter in zee. In het zwembad hoogstens 2 meter.

Ik vind de originele 110 Radioroom bezel qua tekst op zn zachtst gezegd lelijk. De kartels zijn grof. Alleen de wijzerplaat en wijzers zijn mooi. Maar als alles meezit komt daar binnenkort verandering in :wink:

2 likes

Blijft een mooie foto he? Zo met die nato, pseudo nonchalant, op de houten tafel. :thinking:

1 like