Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Uniek model Peter!
Leuk die draaischijf dial. :+1:

1 like

15 likes

Daarnet binnengekomen. NOS Pobeda, USSR. Verkocht als lopend. Dat bleek niet meer het geval te zijn want het horloge was met een absoluut minimum aan verpakking in een envelopje in de brievenbus gedropt. Horloge zonder schokbeveiliging, balanspivot bovenaan helemaal scheef… :see_no_evil:

Gelukkig heb ik nog een zwik 2602 slopers liggen en eentje had een werkende balans. Overgezet, glaasje nog een snelle poetsbeurt gegeven en klaar!

Heel leuk effect op de wijzerplaat :smile:

En de bezel is ook top.

Zelfs met de balans blunder ga ik de verkoper voor de 14 euro die deze gekost heeft geen gezeik geven. Leuk. :sunglasses:

19 likes

Gelijk heb je. Leuk horloge, en fraai grafisch werk die wijzerplaat! :+1:

Ik snap dan niet dat je als verkoper daar niet simpel wat bubbelfolie omheen rolt. Kost niks. Ik maakte me al zorgen om de val op de deurmat van mijn Amphibia bij @vouwfietser. :grin:

2 likes

Er zat één laagje dunne bubbelfolie rond maar dat was ruim onvoldoende, blijkt. Maar goed, genoeg slopers voorhanden gelukkig.

En nu ik ruim driekwart rond ben met inventariseren van de projectenbak kon ik met “2602” in het zoekveldje meteen de juiste opsnorren in hun genummerde vakje. :rofl:

2 likes

Goed bezig! :+1:

Bij mij gaat alles in 1 bak. :wink:

(Geintje, dit liep heel goed af met die onwillige bezel. Geen krasje op horloge en bezel! :grin:)

7 likes

Uit elkaar gehaald. Schoongemaakt. Weer in elkaar gezet, gesmeerd, afgeregeld. 300+ amplitude en +/- 3 sec. per dag — ook om de pols, want dat is vaak toch weer net anders dan op de timegrapher. En natuurlijk nog steeds op rood haaienleer want, je weet toch, communisten. Voilà, de Raketa day-date! Ik wilde hem eerst verkopen maar ik denk dat ik hem toch maar houd.

15 likes

Keurig! :ok_hand:

1 like

Ik stond zelf ook versteld. Niet eens een nieuwe veer in gedaan!

Wel jammer dat 'ie niet waterdicht is. Ik was vanmiddag bezig op de boot en toen heb ik toch voor de zekerheid maar een Amphibia gepakt — met nieuwe wijzers, trouwens.

17 likes

Weet niet wie afgehaakt is maar hij is wel mooi.

3 likes

Ja vind hem ook wel aardig ben er niet kapot van maar ga hem gewoon dragen.

Dus jij was het niet Bill? :thinking:
Toen ik dat horloge eerder al zag, dacht ik meteen, is wel Bill zijn stijl. :smile:

15 likes

Volgens mij was ik het niet. In ieder geval niet bewust.

2 likes

Dus Roedolf, geen zorgen, Bill zal hem graag van je aannemen als je hem een keer zat bent.
Of bemoei ik me er te veel mee? Excuus dan. :smiley:

2 likes

14 likes

17 likes

Soms helpt het voor de foto om iets verder van een raam af te staan. Of iets draaien. Altijd lastig dat licht. Leuk horloge!

1 like

Echt stoere bezel. Maakt het wel af.

1 like

Dank je. Mocht iemand ook zoiets willen: Het horloge had origineel een glimmende chrome bezel (brrr) en deze die er nu op zit heb ik er bij Meranom meteen bijbesteld. De wijzers komen van een verkoper op ebay, Raffles, en matchen perfect qua kleur en lume.

Heb mijn oog laten vallen op een stuk Kodiak leer om een bandje van te maken. Echt waterproof leer bestaat niet maar dit is wat daar het dichtste bij komt, Panerai gebruikt of gebruikte het ook voor hun horloges heb ik begrepen, en voordat er rubberen straps bestonden gingen ze daar mee duiken.

1 like