Dat idee kreeg ik ook al. Super strak is het lager niet meer.
Als ik er één had zou ik dat doen. Maar ik ben al blij dat ik dit met mijn simpele setje horloge schroevendraaier gefixt heb. En met mijn bijna 61 jarige ogen plus HEMA leesbril
Ik heb niet de ambitie een horlogemaker te worden maar dit was simpel op te lossen.
Weerspannige, vast gekleefde bezel bij een nieuwe aankoop. Ging prima uiteindelijk.
Maar dit zou ik nooit never met een oude Omega uithalen.
Het zijn geweldige hobby horloges!
De Komandirski handopwindertjes, wie kent ze niet? Ik heb er een stuk of 10 van, ergens rond de 10 jaar oud. Net als alle andere Vostok horloges is het aanpassen van de datum soms een geduldklusje. De bekende ‘hack’ helpt, maar toch.
Tijdens het surfen kwam ik wat nieuwe(?) modellen tegen en vroeg me af of de begeleidende tekst, met rood onderstreept, klopt of niet. Zo ja, dan is er iets aan de uurwerken veranderd waar ik geen weet van heb.
Datum wijzigen via de bekende “hack” betekent dat dit nog steeds een “rapid date adjustment with the crown” is. Liegen ze niet. Ben nog geen gemodificeerde calibers tegengekomen die dit anders oplossen.
De 22mm versie, niet goedkoop maar wel echt rubber wat voor mij, na meerdere uren dragen, toch comfortabeler blijkt dan FKM of siliconen.
Met quick release pins makkelijk over te zetten van de ene naar de andere duiker.
Ik heb ook eerder een Borealis echt rubber strap gehad maar niets kan tippen aan de soepelheid en zachtheid van deze band. Ook op het HF lees ik positieve ervaringen.
Hernieuwde aanwinst! Zoals jullie vorige week al zagen had ik mijn Radioroom Vostok kast een beetje verknoeid vorig jaar en zag ik er geen heil meer in. En zo lag het horloge te verstoffen in de kast.
Tot ons gewaardeerde HF lid en Vostok liefhebber @DirkT een 420 kast aanbood en ook nog eens de ombouw! Tsja, dat aanbod kon ik niet laten lopen! Dirk heeft er een fraai horloge van gemaakt en ook nog een versleten ratchet wheel vervangen wat 2,5 jaar na nieuwkoop wel bijzonder is en laat zien dat de kwaliteitscontrole bij Vostok wel eens te wensen overlaat. Veel olie zat er ook niet in het uurwerk… het opwinden, gelijk zetten, voelt mechanisch allemaal 10x beter dan eerst.
Ik ben er ontzettend blij mee! Nogmaals dankjewel Dirk!