Ah, toen ik deze Sturmanskie Gagarin GMT kocht, had ik al vaag het idee dat ik die vorm vaker gezien had. Nou weet ik weer welke het was. Bedankt voor de opfrisser. Die Poljot/Volmax-relatie is duidelijk.
Nou dat herken ik wel. Waren in diezelfde tijd in Томск en wilde vliegen naar Стрежевой. Op het vliegveld aangekomen in de pilotenkantine een piloot aangesproken wanneer hij daarnaartoe zou vliegen. Had hetzelfde gedaan. Geen salaris? Dan is die Aeroflot Yak van mij en had zijn eigen naam op de staart geschilderd. Wat een tijd was dat.
Deze kreeg ik opeens van een collega opgestuurd. Is al de tweede keer dat ik zoiets tegenkom.
Jenni ipv Jenny (duikhorloge)
Volgens mij een ZIM binnenwerk.
Frankenstein? Ukraine? Cuba? Mumbai special? Ben altijd wel benieuwd wat het verhaal erachter is…
Even aanklikken voor filmpje
Weten jullie welk merk dit is? ik heb het afgelopen zondag gewonnen op een veiling, er stond verder geen beschrijving bij alleen dat het niet werkt, maar ik krijg 'm wel weer aan de gang.
Op de veiling stond dit bij de beschrijving: Russisch Komandirskie duikhorloge, werkt niet.
Mer reverse image heb ik het al gevonden, het is een Vostok.
Inderdaad niet gelogen Max, een Vostok Komandirski. Handwinder, platte backcase. Draagt lekker. Met onderhoud het seconderrad in de kaliberhouder ondersteunen als je de secondewijzer plaatst. Anders krijg je hem niet goed vast.
Dankjewel Dirk, ik zal het onthouden, ik vind de print wel erg mooi, ik ben benieuwd hoe het er onder het glas eruit ziet.
Leuk horloge hoor! Mooie kast vind ik dit altijd. Niet te groot en die kroon beschermers.
Naast onderhoud ook het glaasje even poetsen zou ik zeggen.
Het glaasje polijsten en de kast reinigen met de ultrasoon en de kast ook even over de polijstborstels is altijd het eerste wat ik doe bij alle binnenkomers. Dus ik ben zeer benieuwd hoe deze eruit komt te zien.
Kennen jullie deze verzamelaar?
Ik heb deze link bewaard en zal het even hier neerzetten.
Jazeker, staat ook al lange tijd in mijn favorieten. Maar altijd goed het hier nogmaals even te vermelden.
Ja, heb het in verleden weleens bekeken.
Zo kan ik “netgrafik.ch” aanbevelen. (Sorry de link wil niet gekopieerd worden.)
Even googelen.
Een prachtige collectie, en vooral ook heel mooi gefotografeerd!
Verder info en historische gegevens.
Uurwerkje is een ZIM 2602. Ik geloof dat Jenni een exportmerk van ZIM was. Moet ik even naslaan. Zoals eerder gezegd ben ik nog maar een paar jaar watchnerd. Er is een Jenni model “Caribbean” dat ik al een paar keer gezien heb, maar deze nog niet. Vliegwielrobijntje ziet er een beetje raar uit. Maar het vliegwieltje beweegt.
Dashiell Stanford, pseudoniem “mroatman”. Ja, da’s een autoriteit op Russisch horlogegebied.
Die link werkt idd niet, maar hier is ook interessant leesvoer over de Russische horlogegeschiedenis
https://horloge.info/russisch-tijdsbeeld/
Was geen link Macx, dat pakt niet dat bedoelde ik.
Gewoon even zelf ‘netgrafik’ in typen in chrome. Dan vind je hem zo. Is echt de moeite.
Nog een. Wel een link.
Dit is meer een uitgebreide webshop met wat info. Ook wel aardig.
Ja die werkt
Kijk maar eens.