Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Ja, die hebben het ook. Ik zit al te zoeken naar plaatjes van de achterkant of van het productieproces. Maar fabrikanten simuleren liever opgeplakte indices dan dat ze laten zien dat die simpelweg geperst zijn. Dus beelden van die persmatrijzen en van het arbeidsproces zijn zeer schaars. Misschien heb ik nog ergens een 059-plaatje liggen. En anders bestel ik er eentje. Ik heb al duizenden Euri naar Meranom gebracht, maakt nou toch niet meer uit.

Sorry, alleen in gemonteerde vorm. Anders zou ik een foto maken.
Er was ooit een fabrieks toer van Vostok op YouTube. Die film begon met het overrijden van Amphia met de Lada Niva van Dmitry van Meranom. Kan dat filmpje helaas niet meer vinden. Iemand het nog gezien?

Gevonden! Even nog eens helemaal kijken.
Inmiddels weer gekeken. Best leuk. Maar niets over de wijzerplaat. Dat overrijden zit geheel aan het eind van de film. En geen Lada, maar ik zag het Honda embleem. :wink:

1 like

Klinkt goed, misschien een Vostok dealer in het midden van het land?

1 like

Er zijn inmiddels veel betere filmpjes, zoals deze. Viktor Mankash ging in Chistopol op bezoek en dit is z’n best bekeken video geworden:
ЧЧЗ ВОСТОК. Как делают часы Восток Амфибия и Командирские? Экскурсия на производство. (+English sub)

2 likes

Zal eens gaan kijken. :+1:

Ja, vooral doen, geweldige indruk. Als dat minitieuze gepiel, die mensen mogen van mij een standbeeld hebben, vooral die mevrouw die de hele dag lume-puntjes zet met een soort mini-kitspuitje met een beetje luchtdruk erop. En die lieftallige dame die patronen in Komandirskie kastdekseltjes perst. Ik word erg blij van dit filmpje en ik denk aan al die mensen als ik een Vostok draag.

( “Chistopolskij Chasovoj Zavod Vostok. Kak delajoet chasy Vostok Amphibia i Komandirskie? Ekskoersiya na proizvodstvo.” Chistopolse Horlogefabriek Vostok. Hoe maakt men de Amphibia en Komandirskie horloges? Excursie naar de productiefaciliteiten.)

2 likes

@Gerhard57NL wat ben jij een feitenbeest zeg. Mooi om je uitgebreide posts te lezen. Waarschijnlijk gebruik jij een computer ipv een telefoon om die lappen tekst zo snel te kunnen posten? En waar haal je de tijd vandaan, pensioen? Ga zo door! Super aanvulling op de rest van het Russische deel van het HF.

1 like

Hoi Dirk, ja pensioen, haha. Eigenlijk staat de hele dag wel de laptop open en loop ik er af en toe langs om te zien of er nieuws is. Ik moet bekennen dat ik in dit forum de afgelopen dagen aardig wat tijd heb gestoken. Eigenlijk hoor ik m’n huis te verbouwen en op te ruimen. Ik zit veel te lang achter elkaar op m’n krent achter dit ding.

5 likes

Helemaal waar.
Het was 2022? Ik zag een kalender liggen. Heb een beetje spijt van mijn geklaag over de productie controle. Alles wordt in house gemaakt. Prachtig en je moet het maar volhouden elke dag. Er gaan wel 700 horloges per dag naar de magazijnen. Gemaakt door zo’n 400 mensen. Stukje over de balans was ook interessant!

Bijzonder om je te realiseren dat je eigen recente Vostok daar ook gepasseerd is.

Ja je gaat wel los sinds je bij de club zit. De meesten zullen daar maanden over doen. :grin:
Je weet wel heel veel over processen en organisaties.

2 likes

Ik heb in het technisch onderwijs gezeten (o.a. grafisch) en ik heb in facilitair- en gebouwbeheer en machineonderhoud gezeten. Opgeteld leer je dan best een hoop.

2 likes

De capaciteit was ooit groter en toen maakten ze tot wel 45000 horloges per maand. Maar da’s een poos geleden. Een deel van de fabriekspanden is in ieder leeg komen te staan en daar zitten nou winkels en horeca in en een bankfiliaal. Ooit zat de Briolet-robijnfabricage ook op het terrein en die werd ook aangegeven op Google Maps, maar die is nou niet meer te zien. De zwarte leren bandjes voor de budget Komandirskies worden in een fabriek in de buurt gemaakt. De buren zijn de Betar meterfabriek (o.a. gasmeters) en dat is tevens een horlogemerk. Ze werken samen met Vostok.

Filmpje over Chistopol. Overwegend Moslim en de Tataarse geschiedenis is oud en rijk.
Chistopol 2020

Hou maar een slag om de arm voor wat betreft de QC. Er slipt tegenwoordig nog best wel wat door en ik kan daar wel een keer wat voorbeelden van laten zien. Maar ze werken gemiddeld hard en doen echt wel hun best.

2 likes

@Gerhard57NL Hoe heb je het eigenlijk uitgehouden zonder HF lidmaatschap met zoveel horloge kennis?

1 like

Ik zat bij WatchUSeek, maar daar ben ik anderhalve week geleden weg gegaan

Even een poll om te kijken hoeveel interesse er voor is.

• Ja
  • Nee
0 stemmers

Wie komt er op een meeting met Russische horloges

2 likes

Ja, dit is typisch Russisch :rofl:

Gewoon 112% stemmen. We hebben een winnaar

2 likes

En Vostok vrijdag is begonnen :grin:

10 likes

Pfoe… Moest ik er kunnen bijzijn met minder dan pakweg 4 uur enkele rit in de auto, meteen volmondig ja. Maar dan moet t al rond Nuremberg gedaan worden en dat zie ik niet snel gebeuren. :pleading_face: :sweat_smile:

2 likes

Vandaag de Vostok vrijdag maar eens beginnen met koninklijk blauw.

10 likes

Geel kan natuurlijk ook :smiley:

:coffee:

11 likes

Fijne Vostok vrijdag!

15 likes