Goedemorgen op deze winderige Boctok vrijdag. Vannacht raast er een werkelijke storm over ons Zweedse bos, de bomen hebben gelukkig haar bladeren al verloren anders was de kans groot geweest ook de kettingzaag te moeten gaan aanslingeren. Maar de Boctok is bestand tegen al het natuurlijk geweld.
Old Lady loopt nog ruim binnen de spec’s na een week! Zo zie je dat het best met 10 stenen minder kan.
Groen blauw mag nog even verder. Fijne Vostok vrijdag mensen!
Vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! 71053B, Tiffany from Chistopol. Datum corrigeren op en Vostok is me teveel werk geworden, maar de foto is echt van vandaag. Alvast goed weekend gewenst ook!
Sergeantskie, zie je niet vaak. Admiralskie en Generalskie komen veel vaker voor. Deze wordt al bleek; liefst donker bewaren.
Old Lady ziet er ook interessant uit op kleurgebied. Als dit nou oorspronkelijk een ultramarijnblauwe 059-plaat was, dan is die op een mooie en intrigerende manier verkleurd. Stel nou, dat er met transparante groenblauwe oceaanblauwe lak is geëxperimenteerd voordat er tot de huidige dekkende matte oceaanblauwversie werd overgegaan? Maar dat zal wel een fantasiegedachte zijn en waarschijnlijk is Hare Majesteit gewoon ooit ultramarijnblauw geweest. Het 420-kastje was er trouwens eind 80-er jaren nog niet.
Ja, serieus. Wat een baviaan ben ik, hè? Njekulturny.
Het maken van deze foto was minder werk dan het 21 keer heen en weer pielen tussen half 9 en half 1.
@DirkT Dirk kan jou daar nog wel iets over vertellen Gerhard. Ik laat hem liever staan, en riskeer de HF Boa, dan dat ik weer het datum verzet frusteer.
Of gewoon doordraaien natuurlijk. Of in de kist kijken welke er het dichtst bij staat. Mijn voorkeur.
Ik heb het opgezocht. In 1990 kwam het 420-kastje en in die tijd werd de 420059 nog uitgebracht met ultramarijne sunburst wijzerplaat en de vroege versie van het 2416-uurwerk uit die tijd had 21 robijntjes. De 2214 had er 18.
Datum-BOA? Bestaat dat hier echt? Dan ben ik hier snel weer weg. Ik heb in ieder geval hierboven al een datum-compensatie-foto geplaatst, misschien is dat voldoende ontheffing. Verdomd, ik had al zo’n gevoel. Laat 't niet waar wezen.
Hij valt wel mee in de praktijk hoor. Heeft ook zijn goede kanten.
Is bijzonder sociaal. En bijvoorbeeld, mag graag mensen helpen met vragen over radioactiviteit, een van zijn expertises.
Tsja, ik weet hoe kundig Dirk is met (Vostok) horloges servicen en repareren. Misschien moet ik dit maar eens los gaan laten om onnodige reparaties te voorkomen… Ik doe het tot nu toe nog wel, ook bij mijn Atlantic dresser met Zwitsers uurwerk. Misschien moet ik ze enkel vooruit draaien vanaf nu of, als dat teveel werk is, gewoon een ander horloge kiezen die dag.
Dan photoshop ik voortaan gewoon een maskeerblokje over een verkeerde datum. Ik ga hem er niet voor verzetten en ik buig niet voor gerecyclede DDR-doctrines.
Het is echt waar hoor! Sinds begin 2022 is het niet meer wat het geweest is in dit draadje als het over de juiste datum gaat.
Dank, dank…
Ja als je daar vragen over hebt: brand maar los! Vooral het gevaar van radiumverf mag niet worden onderschat!
Oh nee, wat heb ik allemaal aangericht