Correctie, geen 250-kast maar 341. Kan trouwens ook zijn dat deze TENTO-catalogus alleen civiele artikelen laat zien. Verder zoeken.
Календарики Восток, 1992 - ЧЧЗ.pdf
Kijk, 1992. We komen in de buurt, want ik zie 'm al meteen. Geen 80-er jaren dus.
Op zich een prima aantal toch
Kastje 020, geen 420, mijn fout. Of course, had ik kunnen weten, 420 was nóg later.
Die kalender heb ik ook, leuk.
Ik zie toch een 420 achtige kast of is dat een 020?? En betekend dat dit horloge ook vanaf 1992 gevoerd werd? Heb niet de hele tekst vertaald.
Ik vond jullie trouwfoto toch leuker!
Je kunt ze gewoon bijkopen hè
Nee, 422950 is de stads/regiocode van de fabriek in Chistopol. In de kalender staat er voor dit getal “Adres:”.
Tuurlijk. Wat me tegen houdt is dat ik allergisch bent voor acryl glas.
Ja zag het inmiddels.
Antibiotica geprobeerd?
Kastje 020 was bedoeld als opvolger van de compacte ronde 350-kast van de eerste NVCh en had daarom ook kleine compacte lugs. Hoe het met de 420-kast zat weet ik niet meer uit m’n kop. Het is er een evolutie van, maar in elke zin weet ik niet meer, want de 020 bestaat nog steeds, dus de 420 was geen opvolger.
Ja. En een kuurtje Poly watch. Maar heeft niet geholpen.
Ik zal toch geen samengesteld horloge hebben hoop ik. (Afgezien van de nieuwe bezel)
Wat denk je van het achterdeksel dan? Met serie nummer. Dat zie je meestal op de oudere Vostoks.
Nee hoor, is volgens mij dik in orde. Die bezel met grote stippen was er rond die tijd al, en dat serienummer klopt ook voor die periode. Platte grote kroon was er toen ook al. Gewoon allemaal van 1990 of kort erna, het pakket klopt wel. Mocht hij nog een keer uit elkaar gaan voor onderhoud, dan zal een blik op het uurwerkje interessant zijn. Als het een 21-steens uurwerkje met rotor is, zit je gebeiteld. Ooit kregen Vostoks op het uurwerk hetzelfde nummer ingestampt als op de caseback, maar rond die tijd was dat niet meer, geloof ik. Ze zijn bij de verkoop in ieder geval een stuk méér waard als de originele papieren met vermelding van het serienummer er nog bij zitten. Daar staat ook de exacte fabrieksdatum op.
Ik zie het al, de 420 is een voortzetting van de oude 020 geworden en de 020 is later opnieuw uitgebracht in een iets andere vorm. De buitenomtrekken van de lugs in de nieuwe 020 lopen recht over in de kastronding, terwijl ze dat bij de oude 020 en 420 doen met “holle rondingen”. De 120-kast is een mengvorm tussen die twee, met kleine crownguards.
Is wel logisch, want zowel in Brasso als Polywatch als tandpasta is fijn krijtpoeder het polijstende ingrediënt.
Ja prima spul. En het resultaat (goed uitpoetsen) wordt niet dof.
Misschien toch eens proberen over mijn acryl allergie te komen met hulp van Brasso.