Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Absoluut, super leuke horloge wekkers. Vooralsnog alleen Poljot maar denk dat er nog andere Russische brands zijn met wekkers.

8 likes

@Piet82 wanneer valt de hamer voor de definitieve datum?

3 likes

Elektronika digitale LCD horloges piepen je echt flink wakker in stijl met klassieke Russische melodieën.

Ik heb er vorig jaar één gekocht in Rusland maar weer doorverkocht aan Yannick. Stond wat te klein en dun op mijn pols. Maar ze piepen als de beste!

Ik heb met de mijne een demo filmpje gemaakt:

3 likes

Ik wilde wachten tot morgenavond al kunnen we haast wel stellen dat de datum 23 november wordt. Nu moet ik alleen nog weten wie er die datum komen. Ik had gehoopt dat in de poll terug te kunnen zien maar helaas.

Als iedereen die dan komt mij even een PB zou willen sturen dan heb ik gelijk een namenlijst voor de groeps-PB.

3 likes

Als het goed is heb je mijn pb binnen

1 like

Nee Folkert, wil niet zo’n digitale uit jaren 70. Was bij Bas op visite en die had een paar leuke vintage, hoorde je dus echt hard en voelde je ook goed trillen om de pols. Dus hoop zoiets bij Rikketik tegen te komen, moet wel in orde zijn want ik kan niets he, a-technisch :wink:

3 likes

Ik heb 4 USSR wekkers en een schaakklok😂
Een Slava en een Vostok :rocket: met aardbol wekker. Kinderen hadden ze vaak naast hun bed.

10 likes

Niet iets voor om de pols Bill, dat zag ik namelijk bij @basvg en die was echt leuk :+1:

2 likes

Oh joh Poljot heeft een aantal alarmhorloges. Zijn grappig. Leuk om open te maken en te kijken naar het mechanisme. Heb daar ook een paar van

3 likes

Zouden ze die ook bij Rikketik hebben, geen idee of ze snel stuk gaan? Denk dat ik maar een boxje vintage ga aanschaffen :wink:

3 likes

Die Poljot wekkers zijn verbeterde kopieën van de AS 1475. En die was al beresterk.
Dus je ziet poljots voor 50 euro of nog minder in overvloed!

2 likes

Gaan we lekker op zoek als Rikketik er is, ben ik net van vakantie terug maar Rikketik is ook een dagje vakantie :wink:

2 likes

Ik ga niet naar de Rikketik maar als iemand voor mij ook wil kijken voor zo’n guitig Poljot alarm horloge dan houd ik me aanbevolen. Ik ben overigens niet a-technisch maar een horloge repareren… Dat is me te klein.

2 likes

Weer eens deze patinaknaller om:

16 likes

Op Vinted zie je ze af en toe ook wel voor bodemprijzen voorbijkomen :+1:

3 likes

Ik heb ze ook wel eens bekeken.
Leuke technische complicatie voor zo’n horloge.
Maar hoorde ze op YouTube. Zou mij snel vervelen denk ik, dat geratel. :grin:

4 likes

Ik neem aan dat je het alarm ook uit kunt zetten?

3 likes

Ja hoor geen zorgen.
Is wel komisch als je dat vergeet in de schouwburg, of 4 uur in de ochtend. :wink:

4 likes

Jazeker en anders gewoon het alarm niet opwinden.

4 likes

:rofl: hij moet ook alleen maar ratelen als je het bed uit moet :wink:

4 likes