Pffft, wat een mazzel.
Gewoon een Swiss erin, scheelt echt!
Welke gebruikte jij ook al weer?
De prijzen zijn inmiddels wel erg gestegen… Verdubbeld binnen 2 jaar volgens mij.
12 euro incl verzenden zie ik. Maar ja betrouwbaarheid is ook wat waard.
Ja viel mij ook op… voorheen kocht ik ook vaak de OEM Seiko pushpins, maar die kosten inmiddels ook al 10 euro per setje.
Zag deze voorbij komen bij onze Duitse zuster forum.
Wie kan me iets meer over vertellen ?
Vostok Troika automatic.
Bijzondere wijzerplaat. De kast van een krab. Je hebt dan wel iets apparts.
Onze ooster buren melden er niets over?
Zeer zeldzaam exemplaar uit de toch al zeldzame Troika-serie. Een ongewone kastvorm die doet denken aan de Kirovskies, een zorgvuldig vervaardigde lunette (kijk maar eens naar de macrofoto!) en een wijzerplaat die, afhankelijk van de lichtinval, verandert van statig grijs naar sprankelend metallic blauw. Een blikvanger met een sterke blingfactor.
Het horloge is gebruikt, maar ik zie slechts enkele tekenen van slijtage of krassen. Het glas is onberispelijk. Kijk maar eens naar de foto’s. Afmetingen ca. 40 x 48mm. Het horloge loopt goed, alle functies werken. De armband is nieuw en ongedragen. Leveringsomvang zoals afgebeeld, zonder accessoires.
Beschrijving van de aanbieder.
Ja inderdaad, ook wel krab genoemd. Bij deze zijn die pootjes, de lugs, net iets dikker zou ik zeggen.
Nog nooit eerder gezien, deze samenstelling. Bij Meranom ook niet.
Serie in opdracht geweest misschien? En helemaal in Chistopol bij vostok gemaakt of met modding parts?
Na googelen zie ik hem hier aan daar, reddit, ebay etc. inderdaad aangeboden. Vrij zeldzame serie staat er bij.
Vind je hem leuk? Prijs ok? Gewoon kopen dan zou ik zeggen.
Aan de kast en de kroon lijkt het wel een Komandirski variant. Nooit eerder gezien. Met name de binnenring van de bezel,is wel mooi gemaakt.
Als ik me niet vergis dateren deze uit de vroege jaren 2000. Net zoals de “Partner” en “Breeze” reeksen waren het nieuwe ontwerpen vooral gericht op export. Je ziet deze met heel diverse wijzerplaten, meerdere kastvormen (waaronder deze nogal typische “krab” achtige kast) en meerdere kast afwerkingen (kasten zijn als ik me niet vergis verchroomd of TiCN gecoat). Ik denk niet dat er iemand een goed overzicht heeft van de talloze modellen die Vostok destijds geproduceerd heeft, maar ik zie zeker niets geks aan dit exemplaar.
Op Watchuseek zie je er nog wel een paar voorbij komen, maar heel talrijk zijn ze niet. Ik kwam ze vroeger vooral op Ebay tegen.
EDIT: sommigen zijn van mening dat dit een vroege poging was van Vostok om een soort “sub merk” op te zetten, vandaar dat je soms zelfs Amfibia horloges ziet met “Troika” wijzerplaat. Dat zou me niet echt verbazen: dat hebben ze later ook met “Prestige” en “Megapolis” geprobeerd.
Ik ga Vostok Vrijdag een uurtje eerder in gang steken.
“Vostoks zijn helemaal niet zo betrouwba-”
1979 Komandirskie.
Met dank aan de Samsung die ook doodgewoon mee in de zak het sop in ging.
En nog mooi scherp gefilmd ook.
En weer om de pols, op dezelfde plek waar hij gisteren los schoot.
Gelijk weer laten wennen die horloges.
Fijne Vostok vrijdag mensen!
Jij was zo’n 20 seconden eerder Folkert.
Jij moest natuurlijk de datum nog goed zetten want je durft het echt niet meer hè een foute datum