Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Zo is dat!
Op het moment dat Charles zijn horloge poste met de mededeling dat hij dat haastig moest doen, en toch de datum goed stond. …
Toen dacht ik, zal ik hem gelijk inkoppen of wacht ik op Folkert. En ja hoor, hij kwam. :wink:
Heel goed hoor een beetje discipline. :muscle:

Er is weer vraag naar militairen Folkert. Wel eens overwogen, met name voor de opleiding? :thinking:
Die stapel bedden opmaken! :grimacing:
:smile:

3 likes

Met name dat terugdraaien voor de snelle methode, dat zou dus moeten kunnen. Maar echt goed is het toch niet. Wanneer je een wat zwakkere hebt getroffen, gaat hij een keer kapot. Ik kies inmiddels voor uitsluitend vooruit draaien.

(En voldoende Amphibia’s om een geschikte datum te kunnen kiezen . :wink:)

3 likes

Van hetzelfde Ferry!
Een echte klassieke Amphibia, veel plezier er mee!

4 likes

Dat dacht ik dus ook, heb nog steeds een lamme hand met het doordraaien tot de juiste datum😉

3 likes

Voor de volledigheid, ik draai ook alleen nog maar vooruit. Maar om dan een uurwerk 'tig etmalen vooruit te jassen geeft ook geen gerust gevoel.

En dan is het fijn als je meerdere Vostoks hebt :wink:

4 likes

Ja ik ben weer een beetje terug bij af al probeer ik het nu meer humoristisch te brengen. :grin:

Dat zit in mijn genen van beide kanten.

Hare Majesteit Koningin Beatrix had voor mij overwogen dat ik 16 maanden het leger in mocht in 1986 :joy: Je mag mij ook met “Wachtmeester” aanspreken :stuck_out_tongue: (zo noemen ze een sergeant bij de artillerie).
17613762784655853616956121697978

3 likes

Bij dit plaatje moest ik aan de Harskamp denken. Die zand tiger baan met verborgen blokjes trotyl of zoiets. Die ontploften af en toe. Voor het realistische effect. Ze schoten ook, “ruim” over je heen. Als beloning mocht je aan het eind met je Fal op ballonnen schieten. Mits er geen zand in de loop was gekomen. Zeer goede oefening eigenlijk. En was eigenlijk best leuk.
(Dan nog wel)
Die baan wordt nu opnieuw geopend hoorde ik.
O ja en er was een oude wat slechte geluidsopname van duikende vliegtuigen. :grinning:

3 likes

Die naam alleen al brengt goede herinneringen boven! :thinking::joy:

Ja vooral voor de gepamperde jeugd van tegenwoordig.

Oh ik herinner me van die metalen bordjes die Russen moesten voorstellen, vol met kogelgaten. De Fal was wel mijn fijnst schietende wapen.

Maar we dwalen af…

2 likes

“Wij zijn Corona-kinderen hoor!”
:face_vomiting:

Ik heb overigens niet in dienst gezeten. Hoefde toen al niet meer.

3 likes

Geeft niet Piet. :wink:

Weer eens een (ex) Poljot. Na al het Vostok geweld. :smile:
Best mooi horloge eigenlijk.

En deze nu net echt om gedaan.
Uit respect voor vingers en mechaniek laat ik de datum nu maar staan. De andere Poljots waren niet veel beter. :smile:
Deze heeft een super goed afgestelde chrono. Met heerlijke strakke bediening.

8 likes

Heb je een beschreven beeld of voorbeeld hoe deze wekker Poljot eruit moet zien?

3 likes

En,……was het naar verwachting?

@DirkT had het eerder al over de designkwaliteit van Чайка…ik kon het niet laten om er weer eentje te scoren, ben inmiddels helemaal overtuigd van de vormgeving! En hoe fijn na een weekje Ankara dat er bij thuiskomst een pakje op je ligt te wachten (-: Misschien nog wel een lichter bandje erbij…

12 likes

Mooi ontworpen neutrale quartz Zeemeeuw.
Veel plezier ermee. Loopt hij goed?

4 likes

Ja, volgens mij wel. Hij komt uit Uzbekistan en kwam op de correcte tijd uit de verpakking. Hopelijk blijft dat zo.

4 likes

Dat is een hele mooie :heart_eyes:

2 likes

Tjee, da’s lang geleden (79-4). Vond de baan eigenlijk wel heel leuk.
Net zo leuk als het met de Bren (en nog even met de MAG) het ratelen als Bren-schutter. Hoewel ik ook respect kreeg voor de FAL: op 250 meter nog zeer precies het doel kunnen raken. Ik heb me nog lang afgevraagd hoe ver de FAL eigenlijk zou kunnen dragen.

2 likes

De Fal schoot prettig. Er werd ons uitgelegd dat hij niet op automaat mocht. En rustig 1 schot tegelijk.
Even die effectieve afstand opgezocht, ca 600m!

De Mag gebruikte dezelfde navo minutie. Maar schieten was wel even wat anders. Moeilijk om gericht te blijven. Dat apparaat freesde groeven in de plank waarop hij stond. Van het daveren. We mochten niet vaak. Te duur. :wink:

2 likes

Even de generatiekloof overbruggen hoor :yum:

Fijne zondag allemaal!

11 likes

Als korporaal ziekenverzorger in een veldhospitaal, was qua wapens niet heel spannend.
Scherpschutter met mijn browning pistool was niet heel nuttig. Maar zoals onze Sergeant zei. Laat geen gewonden levend achter als de vijand aan martelen doet… Was ik best van onder de indruk. Maaaar on topic!

Deze mag vandaag buiten spelen

13 likes