Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Dank je. Nee, deze heb ik al even. Een passend bandje is echter altijd een probleem geweest, maar ik denk dat ik nu het (voor mij) gewenste resultaat heb.

Destijds in 2018 had ik al eens foto’s gemaakt van deze samen met een originele Gagarin, maar ik ben bang dat dat deel van het Russen topic helemaal gesneuveld is tijdens de website traagheid en de bijbehorende “opruiming”.

11 likes

Heel mooi

1 like

Leuk om het maat verschil te zien. Verschil in tijdperk ook.
Mijn grote stoere vader had een klein horloge, in de fifties en sixties.

3 likes

Als ik het goed zeg 40mm vs 33mm.

2 likes

Allebei mooie horloges hoor maar als ik moest kiezen, doe dan de oude maar :smiling_face_with_three_hearts:

Ik hou wel van een beetje patina.

4 likes

Mijn vader had 22 a 23 cm polsen en een 34mm seiko.
Gekocht rond 1970.
Was heel normaal toen.

3 likes

Die draag ik enkel op bund, anders vind ik hem te klein (al heb ik geen perfect passende bund).

8 likes

Houd er maar rekening mee dat de tijden van weleer voorlopig voorbij zijn. Ook in de Russische economie zijn de de effecten van het conflict merkbaar, al zullen ze dat bij de overheid nooit toegeven.
Daarom zie je bij Meranom en Vostok24 steeds meer artikelen niet meer leverbaar zijn omdat o.a. in Christopol de productie sterk onder druk staat. Europa is zo wie zo geen interessante handelspartner meer doordat je als organisatie door de huidige Russische overheid als verdacht wordt geclassificeerd.
De nieuwe afzetmarkt ligt nu vooral in midden- en oost Azië zoals China, Korea, ect. Dat hoor ik al sinds een jaar van mijn Russische vrienden, alle import artikelen nodig om de wankele economie in stand te houden komt nu daar vandaan. Dus reken er maar niet op dat je radio-room wijzerplaatje snel is te bestellen. En als die wel beschikbaar is, zeer waarschijnlijk in China gemaakt.

3 likes

In dat geval laat ik mijn Radioroom maar rustig in de kast liggen.

5 likes

Dank voor deze nuttige info :+1: Wellicht komen er Amerikaanse bedrijven die gewoon uit China kunnen importeren. Dit gebeurt daar sowieso op grote schaal en daar doet Donnie niks aan :grin:

Heel verstandig! Maar ik zou hem lekker gaan dragen :+1:

2 likes

Heeft alweer een service beurt nodig. En ik wil er nog een gladde bezel op laten zetten.

4 likes

Zou al het Russische horloge spul veel duurder worden van deze heisa? Zou erg jammer zijn, want er zijn wereldwijd veel fans van.

Ik heb ook gekeken naar een nieuwe radioroom, maar op de bekende sites out of stock. Ik denk dat er via het verre oosten op den duur wel het een en ander te ritselen zal zijn. Via de US dus. Ook erg triest voor de mensen in Chistopol.

2 likes

Ja Meranom verkoopt 420 duikers voor 9900 roebel, ik kocht ze, net voor de Oekraïense invasie voor 6000.

2 likes

Is dit wat:

Omgerekend €120 zonder verzendkosten (die komen er nog bij), wijzerplaat swappen en horloge weer verkopen, wat let je :slightly_smiling_face:

2 likes

15 likes

Scheelt weer invoer kosten

1 like

Zeer fraai!

1 like

Uit Polen, moet lukken :disguised_face:

VOSTOK AMPHIBIA Radio Room (110750)
Vostok -watches24.

Goedkope Poljots ook daar. Ken de site niet. Wellicht willen ze daar van alles af wat Russisch is.

1 like