Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Beetje gemeen he Piet?
Maar ik meen het hoor. :wink:

2 likes

Ik heb hetzelfde met mijn knalrode Raketa. Op zich een leuk horloge maar hij is wat al te veel aanwezig op mijn pols.

Het is ook mijn meest luidruchtige horloge, je hoort hem aan de pols zitten. Net of er in dat kleine kastje een ouwe communistische smid op een aambeeld staat te beuken.

10 likes

Nog een dagje met deze panerai Vostok. Mijn Vostok liefde bloeit weer op :blush:

12 likes

Doorgaan, vooral doorgaan.

4 likes

Nogal ja, wel apart maar zulke horloges vervelen snel.

Vostoks tikken beschaafd wat dat betreft. Ik vind 19800 bph ook een fijn tempo voor het gehoor.

2 likes

Ze zijn wel bijzonder mooi de Vostok Pamphibia.

The Russian Panerai: Vostok AMPHIBIA Classic 170548 | musingsofawatchaddict The Russian Panerai: Vostok AMPHIBIA Classic 170548 | musingsofawatchaddict

7 likes

Vanwege de wijzers, dat zei hij toch?

1 like

Ik heb ook een afbreek mesje moeten gebruiken! :wink:

1 like

Nou ja, dat dus. Ik vond hem heel leuk toen ik hem net had en nu draag ik hem totaal niet meer. Hij eet geen brood maar als iemand iets te ruil heeft dan sta ik daar voor open.

Ik hoor ze niet eens als ik ze draag.

1 like

Dat herinner ik mij ook van mijn Raketa. Een metalige heldere tik. Liep heel mooi!

11 likes

Absoluut! Die groene is heel bijzonder. Alleen kan ik niet echt wennen aan deze bezels erop. Kwestie van smaak uiteraard.

ook mijn meest luidruchtige horloge

Bij mij is dat deze, tikt er luid op los.

9 likes

De glade of de duik bezel ?

2 likes

Geen idee welke kasten het zijn, zal er eens 1 van mij posten. Hoor ik vanzelf wel welke kast het is :smiley:

Fijn weekend iedereen :+1:

10 likes

In tegenstelling tot alle andere Vostoks vind ik alleen een gladde bezel mooi op een pamfibia.

3 likes

Een 420 :blush:

3 likes

Van die 24 uurs wijzerplaten raak ik helemaal in de war , alleen handig als je rond de poolcircel gaat wandelen
:grin:

4 likes

Helemaal mee eens. Mijn inziens passen bij dit model alleen gladde bezels.

2 likes

… én de combinatie goudkleurige wijzerplaat en verchroomde kast. De één of de ander klopt in mijn ogen niet.
Hoewel :thinking:,
als ik naar mijn pols kijk, misstaat het horloge niet. Dus misschien is dit wel het werk van een héél creatieve, gewaagde en dus goede designer…
(Kwam tenslotte meer voor in de oude USSR.)

4 likes

https://www.netgrafik.ch/civil-watches30.htm

Zowel creatieve designers als die chrome /brons kleur combinatie vanaf fabriek. :slightly_smiling_face:
Maar is even wennen inderdaad.

1 like