Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Smeken Richard, daar kan hij niet tegen en durft dan geen nee meer te zeggen :wink:. @fdpg1963 Folkert, ik smeek je, kom naar de CCCP GTG :pleading_face:

5 likes

Ook een smeekbede van mijn kant voor Folkert

3 likes

Ja, we willen twee vaste leden van de harde kern er graag bij hebben.

4 likes

:pray: :+1:

3 likes

Ga maar eens met collega’s van mij praten die mij al 15 jaar lang naar de bar voor de vrijdag middag borrel proberen te krijgen :grin: het is ze nog steeds niet gelukt.

Nee, ik vind jullie echt allemaal super aardig en echt heel tof, dat meen ik oprecht. Maar ik ben nu eenmaal geen groepsmens. Ik heb trouwens binnenkort nog maar 3 Vostoks over hoor dus zo’n hardcore liefhebber ben ik nou ook weer niet.

5 likes

Ik heb maar 2 Vostoks

4 likes

Ah de beroemde vrijmibo! :smiling_face_with_three_hearts:
Na mijn pensionering ging die gewoon door.
En met mij dus. Alleen wij hadden die traditioneel op donderdag en om de 4 of 5 weken. Is goed te doen. :beers:

En ik heb ook 3 Vostok’s. (Die goed lopen. :wink:)

We spreken het volgende af,
als je komt zetten we ALLEMAAL,
ALLE vostoks op de correcte datum!

Deal? :grin:

Zo niet dus! :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Geen probleem Folkert, zetten jou wel apart in een hoekje en komt er af en toe 1 bij je langs :stuck_out_tongue_winking_eye:
En met 3 Vostoks tel je echt wel mee, ik heb ook maar 6 Russen. Ook een kleine jongen tussen de rest :wink:

3 likes

Ik ook niet echt en ik kom ook wel uit mijn comfortzone hiervoor. Ik respecteer je beslissing :+1:

Dit heb ik vaker gehoord, allemaal van gemeentelijke ambtenaren van verschillende gemeenten. Dat waren blijkbaar ware zuipfestijnen als ik de verhalen mag geloven.

4 likes

Echt? :hushed:

Even weer een sfeer plaatje.
Toch wel mijn mooiste. :thinking:

10 likes

Ik doe mee

10 likes

Nah Folkert, oplichting…?
De wijzerplaat klopt,
maar veel belangrijker, het uurwerk klopt. De kast heeft exact de vorm van een originele (met de ziverkleurige wijzerplaat) en het uurwerk ligt er dan ook mooi in. Zelfs de kroon lijkt helemaal te kloppen. Alleen ten aanzien van de wijzers weet ik het niet, dit zijn standaard goudkleurige wijzers die je in 1001 oude Sovjet-horloges tegenkomt.

En hij komt van een Russische kennis van een kennis van een kennis, geen handelaar.

Kortom, wie het weet mag het zeggen.

In de tussentijd tikt dit 50 jaar oude horloge toch lustig én goed de tijd houdend door.

5 likes

Geen enkele, alleen in de vakanties, en dan ben ik weg.
Klinkt gek, ik weet het, maar ik werk maar 2 dagen per week, en dat zijn nou eenmaal de zaterdagen en dezondagen. . Laat het maar lekker zonder mij doorgaan.
Ik geniet wel mee van het verslag alhier.

6 likes

Goedemorgen allemaal,

12 likes

Deze zag ik zojuist bij een site waar ik af en toe kijk.

Zelfde plaat en kast zou ik zeggen. Dat kleurverschil? Door de foto misschien of verkleuring of een variant. Andere wijzers, maar ook dunne. Misschien waren er een paar varianten Charles. Mooi bewerkte wijzerplaat vind ik. Typerend voor het “oosten” zou ik zeggen.

8 likes

Waarom noem je het een Frankenstein horloge? :grin:

3 likes

Dit weekend alles inpakken in een brievenbus pakket dan kunnen ze gaan logeren bij Dirk.

Spoiler: de Radioroom gaat het niet overleven :stuck_out_tongue: figuurlijk dan…

12 likes

:grimacing:

Heb je het hem voorzichtig verteld Folkert? :thinking:
(Leuk ding in zijn 420 kast, nu ik hem weer zo zie) :ok_hand:

3 likes

Breng hem nou niet weet aan het twijfelen, Jan…

:laughing:

2 likes

Leuk maar te opzichtig zoals mijn echtgenote zou zeggen. Ze vind de Scubadude wel heel leuk.

2 likes