En worden nog steeds gemaakt! Afgeleid van de Cortebert 616 als ik me niet vergis. Ik heb er twee, eentje die door een creatieve Oekraïner in elkaar is gezet met een nieuwe wijzerplaat in een Chinese kast, en een nieuwe van de fabriek, heeft iets weg van een Breguet. Allebei de 3603, die heeft ook een anti-choc op de balans.
Goedeavond horlogevrienden,
Vanavond wil ik weer graag deze Raketa laten zien.
Het is een eenvoudig maar prachtig Sovjet-horloge met de rustige uitstraling die ik zo kenmerkend vind voor Raketa uit die tijd.
Binnenin tikt het bekende 2603-handopwinduurwerk, een kaliber dat door de jaren heen heeft bewezen stevig en betrouwbaar te zijn. De kleine seconde op 6 uur maakt het geheel net even eleganter.
Nee, ik heb er niets aan hoeven te doen, de kast opgepoetst en verder niet veel aan gedaan.
Misschien in de toekomst de kast opnieuw verchromen, lijkt me ook wel mooi.
Dit horloge komt van eBay; daar zijn hele leuke Russische horloges te vinden.
Met dit horloge heb ik geluk dat ik het voorbij zag komen, en heb toen meegeboden en gewonnen. Wat ik zo erg leuk vond, was de raket op de plaat; dit had ik nog niet eerder gezien. Daarbij zag de plaat er zeer aantrekkelijk uit, qua kleur, ontwerp en formaat; dus erg fijn dat het in de collectie is gekomen.
Leuk detail is tevens die Russische P van Raketa zo boven de naam. Net zoals Pontiac dat ooit heeft gedaan.
Volgens de tekst bij de advertentie heb je in iedere geval garantie.
Ja, leuk detail, ik had het ook nog niet eerder gezien. Dat is ook zo leuk aan die Russen, zoveel verscheidenheid, dat zie je ook alleen bij Russiche horloges, ze blijven verassen.
de laatste foto is een titanium horloge 42 mm.
Model nummer 627 . Zeldzaam , na de val van de muur 1989 konden mensen een winkel beginnen z.g.n.vrije markt , vanaf die tijd kon je dit model bestellen .
Ongeveer na 1993 zijn ze niet meer geproduceerd.