Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

@Eddie @DirkT Cool toch zo’n Russische bling rommelbak met een Vostok logo op de sluiting?

2 likes

De forumsponsor heeft kekke CLN straps (Canvas Like Nylon) 17 euro. Zit erg lekker en zijn oersterk.

Spijt dat ik deze ooit verkocht heb. It’s all in the game :smile:

8 likes

Geduld is lastig voor me. Dus heb een NOS bij Ebay op de kop getikt. Er staan er verrekte weinig op die ik mooi vind.

8 likes

Een Boctok Cadet. Zijn erg klein hoor. Heb ik ook gehad. Maar als het uurwerk OK is dan is het een goede koop.

4 likes

Binnenkort heb je er weer een Radioroom bij :stuck_out_tongue:

4 likes

Kan niet wachten! Hij is onderweg :+1: Binnenkort wat pics.

1 like

Oei. Hoe klein?

2 likes

34 mm diameter zonder kroon.

2 likes

42 staat bij de beschrijving.

https://www.ebay.com/itm/336181983080

2 likes

Hij is je gegund, ben benieuwd naar het eindresultaat. Alhoewel, als Dirk iets maakt is het altijd goed.

3 likes

Dat is ie zeker niet. Of ik moet eigenlijk zeggen ‘zij’ want ze werden gedragen door de Russische dames in het leger.

4 likes

@TiphanyVDB Stephanie heeft er één…

2 likes

Order kan nog geannuleerd worden. Dan maar even geduld en iets verder zoeken.

3 likes

Dit is de Cadet op mijn pols:

afbeelding

Zoals je ziet vrij klein, ik had het op een brede Fluco band gezet.

7 likes

En het valt mij op dat heel veel wijzerplaten craquelé hebben. Is dat gewoon Russische “kwaliteit”?

2 likes

Je ziet het vaak, vooral bij oudere exemplaren. ‘Spider dial’ noemt men dit. Ik heb het idee dat de nieuwe een ander soort verf hebben die dit effect minder heeft. En het heeft ook te maken met blootstelling aan UV.

2 likes

Als ik de foto goed bekijk vind ik het bandje niet zo heel erg mooi hoor. :slightly_smiling_face:

4 likes

Ik kijk Ebay af, maar kan eigenlijk weinig mooie exemplaren vinden.

1 like

Is dit iets?

https://www.etsy.com/nl/listing/4401678973/nos-vostokboctok-klassiek-vintage?ls=s&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=Vostok+new+old+stock&ref=sr_gallery-1-8&organic_search_click=1&frs=1&nob=1&local_signal_search=1&content_source=f4a22382-9e45-413f-a29d-f16be05f4345%253ALTca5e20f3aed5ffa7be1372e19c7e23c5bea51d81&logging_key=f4a22382-9e45-413f-a29d-f16be05f4345%3ALTca5e20f3aed5ffa7be1372e19c7e23c5bea51d81

2 likes

120 Dollar?!! :laughing:

Ik had de Cadet een paar jaar geleden gekocht voor 30 euro. Had ik ook niet weg moeten doen :grin:

2 likes