Er was eens een topic, dagbrakers genaamd.
Op een gegeven moment ontspoorde dat zò, door politiek geleuter, dat heel off topic even verdwenen was.
Dus aub geen politiek hier.
Dank je wel.
We komen hier in dit draadje bijeen om samen te genieten en te discussiëren over horloges uit Rusland of de voormalige Soviet Unie.
We proberen om de horloges los te zien van (geo-)politiek.
Persoonlijk draag ik ook liever geen horloge met wapentuig erop met uitzondering van mijn duikbootje. Verder zie ik mijn collectie Vostoks los van de oorlog met Oekraïne.
Ik heb op het punt gestaan een Russia made Lada te kopen, tot voor drie weken. Dat was eigenlijk nog het toppunt geweest, samen met dat MP uniform, de baret met de rode ster, en de tank-Komandirskie.
Het is dat ik mijn wapen-papier nog niet heb, anders had er nog een Tokarev bijgekunnen ook.
De marketing afdeling van “van Doorne’s automobielfabrieken” had een wat ongelukkige benadering van het nieuwe auto publiek. Super makkelijk autootje, en dan wat foto’s van blije verpleegsters en dames met tassen.
Mijn Daf 44 kocht ik van opa, die stopte. Voor heel weinig. Verstandig want er zat een aardige deuk in. Verder prima autootje, maar schaamde me wel wat.
Ter compensatie was ik altijd als eerste weg bij stoplicht. Of probeerde dat.
Waarom heeft een kever die 2 uitlaatpijpen? Als die kapot is kun je hem als kruiwagen gebruiken.
Wat wij vinden of wat jij vindt is in deze context totaal niet relevant waarvoor dit forum onderdeel is gemaakt. Dan zit je bij de verkeerde club. Wij zouden het op prijs stellen als de bijdrages voornamelijk gaan over horloges uit de voormalige Sovjet Unie en Rusland. Hou dit vast. Dank je wel.