Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Net wat voor mij😉

Waarschijnlijk zijn de lugs van de Komandirskie net te lang en raken ze het uiteinde van de band.

1 like

Dan past ie er toch ook niet op?
Of heb ik het mis?

1 like

Nee, je hebt gelijk. Op dit model Vostok past de band eigenlijk niet vanwege de puntige lange lugs.

2 likes

Misschien ligt hier het antwoord, snel even foto gemaakt

5 likes

Is de pushpin niet te dik bij die van jou?
Die endlink lijkt niet helemaal lekker onder in te hangen. En daardoor niet te strekken. :thinking:

10 likes

Alhoewel het hier nog wel lijkt mee te vallen.

1 like

Mocht je van deze band af willen, dan heb ik er misschien wel belang bij.

2 likes

En het probleeem blijft natuurlijk dat de Komandirskie verchroomd is, dus je krijgt onvermijdelijk extra krassen door de stalen band zo.

Ik weet dat als ik een nieuwe band koop deze net te kort is.
Standaard lengte 16 cm. Net een halve - tot een hele centimeter te weinig.

Als je die van Dutchspur zou overnemen, heb ik denk nog wel een schakeltje liggen van die. Ik moet ze altijd inkorten. :grin:

Maar misschien ook door moeten slijpen. Zal tzt nog eens kijken.

Op die Komandirskie staat een stoere nato wel denk ik. :thinking:

Wel deze combi gehad. Vond het gat niet zo fraai. Ook is de band wat te netjes voor een duiker. Persoonlijke smaak he. :wink:

Hier staat hij beter vind ik.

8 likes

Heeft er hier iemand nog een Vostok Komandirskie met de kroon op 2 uur, op mesh? Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet. Nog steeds in dubio over welke band ik ervoor moet aanschaffen.

1 like

Coole vangst!!

1 like

Bij mijn weten hebben deze geen radium.

1 like

Dat inderdaad. Al had ik er met een minder vermoeide kop één woord van gemaakt, bijgekund. Mea culpa. :smile:

2 likes

Ik heb geen 18mm mesh en milanese is niet voor mij. Een beads of rice achtige band vind ik wel mooi, zoals deze eerste.

Zim band

En een generieke, vaak gevonden op Russische horloges, band.

12 likes

Haaien leer…

1 like

Ik heb de mijne al 2 jaar op dezelfde grijsgroene NATO van @Omega_73 zitten. Confortabeler kan niet, geeft geen hol om water, vuil, zand, zon, zweet, noem maar op. Eens afspoelen - uiteraard samen met het horloge zelf, ik ga die er niet afhalen - kwartuurtje drogen, klaar voor actie.

Ode aan de Vostok. :heart:

10 likes

Nee, leer is niet mijn ding. Vind het er leuk uit zien, maar niet fijn om te dragen.

Nato’s heb ik hier thuis wel. Ook van die elastische French National straps met een haakje.

1 like

Single Pass NATO vind ik wel ok in de zomer. Gewone NATO vind ik niks met die dubbelgevouwen band en al dat metaal.

Ooit AliExpress versies gehad, die rekten uit waar je bijstond. Erika MN zal echt wel goed zijn maar €80 voor zo’n bandje vind ik echt belachelijk veel geld.

3 likes