Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Nee, zo handig ben ik helaas niet met horloges… Is origineel, ik heb alleen andere bezel erop gezet (dat lukt nog net…). En dat lijkt meteen stukken beter wat mij betreft.

1 like

Ja, geslaagde combinatie zo hoor.

1 like

Maar weer even verder met project Sniper. Was voor de vakantie geëindigd met de Amphibia bezel op maat gedraaid zodat deze past op een Komandirski kast. Alles gepolijst en samengesteld dus de kast is klaar. Even terug naar het idee dat naar mijn bescheiden mening een Sniper watch aanvankelijk bedoeld is als fieldwatch en dat de wijzerplaat feitelijk niet past in een relatief grove diver kast zoals de Amphibia. Ook past de originele diver bezel dan ook niet echt bij het geheel. Vandaar dat ik heb gekozen voor een 81K Komandirski kast als basis. Perfect voor een handwinder wat weer past bij het idee van een eenvoudige field watch. Had nog een losse Boctok 2414A uurwerk liggen in slechte staat maar met potentie weer als nieuw te worden. Aanvankelijk had ik het idee om grote wijzerset toe te gaan passen maar ben hier op teruggekomen. Ten opzichte van de Sniper wijzerplaat zullen de verhoudingen niet meer in balans zijn. De standaard rechte Komandirski wijzerset met rode seconde wijzer is meer in proportie.

11 likes

Ik heb in blauwe nog aantal bezels voor vostok amphibia staan…

1 like

Een van de belangrijkste reden om een kat te nemen is om het je gemakkelijker te maken bij het o.a. schoonmaken van het centre wheel. Het is super handig om losgelaten snorharen te sparen en hiervoor te gebruiken.

9 likes

Zo iets?

Zoals op deze?

Ik zou zeggen op een sniper de grotere pijl wijzers. Geloof ik :thinking:

6 likes

Dit waren de keuzes Jan. Eerste vond ik achteraf te groot. Zouden wel een andere kleur krijgen hoor. Tweede keuze, Komandirski rechte zwart vind ik een beetje wegvallen op de zwarte wijzerplaat. Dus ga ik vooralsnog voor de laatste optie. Tenzij jullie mij kunnen overtuigen voor een ander alternatief.

5 likes

Die laatste is de beste inderdaad. De originele staat ook goed maar niet als er niet nog een duikbezel omheen zit.

Leuk project trouwens, ben benieuwd hoe het wordt.

1 like

Daily beater :saluting_face:

13 likes

Ik denk ook wel dat je de juiste verhouding hebt met de laaste foto.
Mischien is het nog een idee om de seconde wijzer te veranderen in zo eentje als hier boven met een lume bolletje.

Voor de rest tof project ben benieuwd naar het resultaat!

1 like

Eens Dirk. Dit zijn iets zwaardere Komandirskie wijzers. Precies goed. :ok_hand:
(Die eerste wijzers staan echt niet. Die snijper vraagt wel om strakke wijzers.

1 like

Iedereen weer een heel fijne Vostok vrijdag gewenst vandaag.
Vandaag de laatstverworvene weer eens.

12 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag,

11 likes

Fijne Vostok Vrijdag allemaal!

13 likes

x-post, fijne Vostok vrijdag

12 likes

Fije Vostok vrijdag.

14 likes

Wat impressies van de bruin verkleurde scuba.

Fijne Vostok vrijdag mensen!

15 likes

Heerlijke Boctok vrijdag mensen. Horloge bestellinkje wegbrengen, ga dat met dit weer maar even lekker op de motor doen.

17 likes

Dan heb je het weer in ieder geval mee :sunglasses:

Ook voor alle anderen een zonnige Vostok-vrijdag en een goed weekeinde!

16 likes

Heerlijk weer. Ook niet te warm. En genoeg benzine voorlopig. :+1: :wink:

Mooie muziek? Zal eens op spotify kijken.

2 likes