Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Klopt, de automatische 2624A in dit horloge zou sinds 2015 in productie zijn. De afwerking ervan is verschillend per horloge wat wel een fijn detail is. De basis ervan is duidelijk nog klassiek Raketa :+1:

1 like

Goedemorgen allemaal,

13 likes

12 likes

14 likes

Projectje sniper afgerond.

• Komandirski 81K case
  • aangepaste Amphibia smooth bezel
  • gereviseerde Boctok 2414A handwinder
  • aangepaste Boctok chroom wijzerset
  • 18mm zwart siliconen strap

16 likes

Subliem resultaat Dirk. :+1:

2 likes

Looks badass!

2 likes

Die bezel past fantastisch op die kast!
Heel mooi gedaan Dirk. :ok_hand:

2 likes

Mooi geworden :heart_eyes::+1:

2 likes

Mooi ding man.
Doe bezel is echt super.

2 likes

Mooi geworden!

2 likes

Smaken verschillen, ik vind hem niet mooi. Volgens mij komt dat door de combinatie gladde bezel met ronde kast.

2 likes

Dank je wel voor je kritische opmerking. Kun je het toelichten wat je precies bedoeld? Sta altijd open voor verbeteringen.

1 like

Ik kan het niet echt uitleggen, misschien het beste te omschrijven alsof het horloge voor mij op basis van de samenstelling z’n Vostok vibe verloren heeft.
Maar het gaat er natuurlijk niet om wat ik vind, als het voor jou werkt dan is dat alles wat telt :smiley:

3 likes

Ik vind 'm echt heel gaaf!

Op dit na… maar dat is te wisselen :wink:

2 likes

10 likes

Ik snap je wel een beetje.
Maar je moet er volgens mij geen Vostok Amphibia of Komandirskie in willen zien.
Het is een modding project. Strak en met veel zorg uitgevoerd.
Ik zie er een wat chique en prijzig maar ook stoer horloge in. Met wat militaire uitstraling.

Ook met Folkert eens, ander bandje. Bij dat chique een zwart leren hagedis? :thinking:

Tot slot, wat is mooi? Blijft een persoonlijke smaak kwestie. Ik vind hem zeer geslaagd en in balans.

De smooth bezel die ik zelf had vond ik niks. En standaard gewoon op een Amphibia zetten, ook niet. Daar hoort een draaibare bezel met een functie. Maar bij deze is het smaller en elegant geworden. Een geheel met de kast.

Sorry kon niet korter. :grin:

5 likes

Ik vind die dial ook sowieso wel iets voor een field watch.

3 likes

Precies.
Maar dan een nato band?

1 like

Mooi hoor!

Moet eerlijk zijn ik moet even wennen aan die smooth bezel, maar het is wel waar jij voor ging duiker af en meer field en dat is aardig gelukt met deze 81k kast en smooth bezel altans dat vindt ik. Gaaf hoor geniet ervan!

3 likes