Middag wissel,
Net bij de Seiko shop in Roermond een nieuwe Lorus gekocht.
Toen een van de verkopers daar ontdekte dat ik een Vostok droeg was het even lastig om naar buiten te komen, zijn passie zat volgens mij meer in de Russenhoek dan bij de merken die hij verkocht.
Vriend verkoper, als je hier ook wel eens rondhangt, het was een genoegen met je te praten, Ik ben nog steeds blij met mijn nieuwe Lorus, en de volgende keer dat ik bij jullie binnenkom zorg ik dat mijn vrouw ergens iets aan het passen is, dan heb ik meer tijd.
Leuke ervaring denk ik. Die onverwachte Vostok liefhebbers.
Ik heb ook 2 Lo russen.
Nee serieus, ik heb er echt 2, de laatste horloges van mijn ouders.
De plaatselijke dorpsjuwelier verkocht dat merk.
Zeker en leuke ervaring.
Hij vertelde een grote verzameling vintage Vostoks gehad te hebben.
Meteen een hele kwak foto’s erbij. Dit noemen ze de Heineken,
Ik, Ja klopt die naam heb ik haar gegeven.enz .
Was zeker heel leuk.
Ik nu ook twee.
Ook serieus., Je weet onderhand wel dat ik totaal niet gevoelig ben voor de status van welk merk dan ook.
Als ik een horloge echt leuk vind en ik hoef er nix voor te laten laat ik het echt niet liggen omdat het voor hier te simpel is of zo.
Zeg zelf maar, is dit een leuk horloge of is dit een leuk horloge?
Sorry allemaal voor het eenmalig plaatsen van een niet Russisch horloge in dit topic.
Deed ik al minimaal 3 keer. Niks gebeurd.
Mooie Lorus, heel anders dan die van mijn ouders. Maar ja, die hadden een totaal andere insteek natuurlijk. Niet te duur, moet betrouwbaar zijn en de tijd aangeven.
Dan plaats ik de Lorus uit mijn verzameling.
Deze was van mijn vader, 30 jaar geleden overleden.
De Lorus loopt niet meer, staat op het tijdstip van z’n overlijden. Maar gaat nooit meer weg.
Ach.
Van mijn ouders ze overleden in 2007, 4 maanden na elkaar.
“Op elkaar gewacht”, zei de huisarts.
Mooi exemplaar
Zeker een mooi horloge, gefeliciteerd. Mag hier best voor een keer hoor. Zit tenslotte gewoon een Rus in de naam.
Mooie frisse Komandirskie met Amphibia 420 kast.
Thanks @Omega_73 het is en blijft een fijn horloge, altijd graag een desert shield als u gehad maar weet na deze dat ik die waarschijnlijk nooit ga zoeken. Vooral omdat de 420 kast gewoon net iets te groot voor mijn relatief kleine pols is. (Maargoed zeg nooit/nooit dit is en blijft een rare hobby )
Zo ziet het er niet uit op je foto.
De 420 is een van de meest compacte kasten. Ik heb ook slanke polsen dus mijn grotere vostoks 090 en Vostok Europe dual time verkocht.
Maar 420 Vostok Amphibia’s zijn wel ouderwetse sterke mechanische duiker’s dus relatief hoog.
420’s zijn de enige vostoks die ik nog heb.
Ik weet dit mooi te verbloemen met de kunsten van fotografie .
Vindt persoonlijk de Vostok handwinder’s geweldig dragen zo als:
Is ook wel fors maar een stuk slanker door het handwinder uurwerk.
En ben gewoon nog steeds een beetje bevooroordeeld omdat ik op deze best lang “gejaagd” heb.
Deze draagt gewoon het fijnst lekker dun mooi formaat en valt lekker om de pols.
Dit heb ik helaas niet met de 420 kast achjah luxe probleem zullen we maar zeggen
.
Die laatste 2 zijn ook fraaie vintage Vostok’s. Je hebt smaak.
De 420 kast valt in de categorie Amphibia’s onder de kleinste. Het gevoel van grof heeft waarschijnlijk meer te maken met de dikte van de kast omdat, net als andere Amphibia’s, er een fors rotor uurwerk in geherbergd moest worden. Handwinders zijn uiteraard dunner en voelt daardoor comfortabeler ondanks dat ze in sommige gevallen voor wat betreft diameter groter zijn.
Voor bepaalde modellen zijn er verschillen in de diepte van de deksel van de handwinder en automaat.
Mijn favoriete kasten zijn de 090, de 150 en 710. De 110 vind ik echt helemaal niks.