Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Geen Vostok maar wel heel mooi!

1 like

Deze dagen geen Vostok :see_no_evil:, maar in mijn ogen wel een mooie Raketa. Dit alles vanuit mijn ‘project’ om alle bijna ‘vergeten’ horloges nu toch eens een aantal dagen om de pols te doen :grin:

Hoe dan ook, iedereen een mooie Vostok-vrijdag en een fijn weekeinde.

21 likes

En ja hoor, het is weer Boctok vrijdag.
Vandaag deze buffel. Voorkant het aanzien waard maar heb mijn best gedaan ook de binnenkant wat smoel te geven. Fijn weekend allemaal.

14 likes

Welkom hier! Altijd goed weer wat vers bloed te zien komen. Je neemt wel gelijk een gave Russische Rolex mee. Toevallig bezig met een stalgenoot.

11 likes

Mijn bijdrage voor vandaag. Het viel me vandaag pas voor het eerst op dat er luchtbellen boven de duiker

18 likes

Raketa-fan hier :slight_smile: Vroeger lange tijd een 24-uurs horloge gehad, nu al een tijdje de classic Big Zero.
Alleen laatst bij het opwinden is het wieltje afgebroken, nog geen idee hoe ik dat kan repareren - tips welkom!
(en ik mag lijkt t nog geen plaatjes bijvoegen…)

2 likes

Welkom

1 like

Hartelijk welkom hier! Als je met behulp van mijn foto dit het wieltje bedoeld is het belangrijk als je de kroon in je hand hebt of dat er nog een stukje stem inzit of dat je in een leeg draadbusje kijkt. Dat laatste het een jippie moment. Want dan is het een kwestie van de kroon er opnieuw opschroeven. Steekt er nog een stukje draadeind uit is dat het moment om te gaan huilen. Want dat betekent dat de stem gebroken is. Reparabel hoor, kwestie van nieuwe stem in de bestaande kroon monteren.

8 likes

Kan dus nog geen foto plaatsen, maar hij is helaas echt afgebroken, dus er moet een nieuwe stem in. Waar zou ik zoiets kunnen vinden?

2 likes

De heruitgave vandaag.

16 likes

Een los onderdeel zoeken moet lukken. Vaak is een donor horloge net zo duur.

Maak hem even open en kijk naar het uurwerk type

4 likes

Mooi project! Show hem wel even als hij klaar is

2 likes

Tijd voor weekend

16 likes

Zo zeg, daar krijg je gespierde armen van :rofl:

Deze was meegekomen met een projectje als donor, maar te leuk om op te offeren, minutenpijp heeft een tikje gekregen en hij lijkt nu goed te lopen:

Thanks @drex :+1:

16 likes

Jij ook bedankt! Ik heb straks weer een goed lopende Amphibia-100 :+1:

Amphibia 100 mesh

16 likes

2 mooie aanwinsten voor hier :+1:

1 like

Heb je hetzelfde big zero model als op mijn foto?
Zo ja, laat het even weten dan loop ik even naar het magazijn of ik hem op voorraad heb. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Beter laat dat nooit, ook hier heel de dag een Vostok om de pols.

18 likes

Goed gelukt Dirk! Mooie rotor, eigen werk? En dat doorzicht deksel, ook een mooi detail! :ok_hand:

1 like

Ja, inderdaad dezelfde - zou super zijn als je die op voorraad hebt, veel dank alvast!

1 like