Oudje met vintage Russische bracelet
Prachtig exemplaar
Klopt Jan, “home” assembled.
Yep, eentje gevonden voor het juiste kaliber. Alleen wel voor een andere kast. Hoe handig ben je met aanpassen? Denk namelijk dat de lengte paar millimeter aangepast moet worden.
Ik zat voor de aardigheid te denken hoe ik dat zou meten. (Behalve dan steeds voorzichtig passen na elk stukje slijpen en vijlen.)
Ik zou de gebroken delen van de oude stem plus kroon, vlak en recht leggen op een plankje. Langs een latje. Daarna met seconden lijm netjes op het breukvlak vast lijmen.
Tijdelijk dus, voor het kunnen meten van de orginele lengte.
Dan dremel en als laatste fijn vijltje,
Idee?
Zal lastig gaan? Bij mijn weten zijn deze stiften uitgevoerd met een volle borst en zijn dus pas gemaakt op het type uurwerk. Inkorten zorgt dan alleen voor minder schroefdraad, maar het aanslagpunt met de kroon is nog steeds gelijk?
Goed punt. Hier als voorbeeld 2 van mijn vervangende Amphibia kronen. Voor verschillende typen kasten. Zelfde uurwerk, Vostok 2416.
Nieuwe en oude in ieder geval eerst goed vergelijken denk ik.
Hoi, leuk gerief hierzo. Ik probeer ook foto’s te delen, maar dat lukt (nog?) niet. Is dat normaal voor nieuwe members?
Hallo welkom hier Shaunasleep. Ja dat is normaal. Gewoon actief meedoen, dan kom je vrij snel op level 1 en kun je dat wel.
Welkom bij deze leuke club
Woehoe, foto’s posten lukt al.
Deze foto was van gisteren, ik heb de Vostok nog steeds om.
Standaard bezel gewijzigd, tropic erop. Love it!
Gelukkig zit de kroon op de ‘9’
Mooi
Dit is quartz toch. Nooit gezien. Echt mooi
Is inderdaad quartz
Mooi exemplaar
Ook een hele mooie