Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

En dan toch winnen!

Anyway, happy Vostok Friday.

12 likes

De al eerder genoemde slechtere kwaliteits controle?
Mijn laatste 2 NA’s van 5 jaar geleden, hadden beide problemen. Bij de een wisselde de datum niet, bij de andere liep de automaat rotor heel zwaar. Beide terug voor garantie. Die datum heb jij later voor de 2e keer gerepareerd en is nu echt goed. :slightly_smiling_face:

Vervelend Richard! Waar gekocht?

1 like

Al contact gehad met Dirk, dus heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

2 likes

Nog net op tijd voor Vostok Vrijdag: de ‘Para’ Chronodirskie.

11 likes

En toen was het weer zaterdag

14 likes

Moonie Saturday :wink:

14 likes

Vrijdagnacht zag ik een prachtige maan!:grin:

2 likes

Super leuk uit een erfenis.

12 likes

Ja leuk ding!
Soort reiswekkertje/reishorloge?
Russisch?

1 like

Nee, Stowa is Duits.

3 likes

Vervelende reden voor een coole aanwinst - gecondoleerd :frowning_with_open_mouth:
In dit topic gaat 't over Russen, en sowieso past die mooie Stowa misschien beter bij de soortgelijke Ermeto van Movado in dat leuke topic :roll_eyes:

2 likes

Ik kon ook alleen maar Duitse roots vinden. :thinking:

Even ontopic weer.

Mijn russische “reis” horloges. Een uit Texas, een uit New York en een uit de good old UK. :grin:

8 likes

Dank u

Goedemorgen!

20 likes

Sinterklaas heeft even op zich laten wachten maar hier is hij dan eindelijk, mijn NA:

Vostok Esaulskie!

Ik heb voor de verandering eens onderzoek gedaan voor ik dit horloge kocht in plaats van “Hé, geinig horloge! Kopen!”

Een eusalskie is een rang in de voormalige Russische en Oekraïense Kozakken-eenheden. Het was even zoeken maar via de Duits- en Engelstalige Wikipedia ben ik erachter gekomen dat het in het Duits en Engels respectievelijk als jesaul of yesaul vertaalt. Volgens Wikipedia staat de rang min of meer gelijk aan aide-de-camp wat in het Nederlands weer vertaald als “helper in het kamp” en dat is dan weer de rol die in het Nederlandse leger vervuld wordt door een adjudant die de persoonlijk assistent is van een (hooggeplaatst) officier.

Of mijn research voldoende is geweest weet ik niet want ik heb zojuist geconstateerd dat er nergens staat of hij in de USSR of in Rusland gemaakt is…

8 likes

Goed idee, eerst onderzoek doen :joy::joy::joy:. Bij mij is het nog van oh mooi muk hebben.

2 likes

Leuk horloge Piet! Mooie kast stijl is dit. :+1:
Lijkt mij helemaal orgineel. Zal vanavond wel even in naslagwerk kijken. :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze handwinder draagt lekker met zo’n platte backcase. Mooi model en is naar alle waarschijnlijkheid origineel. Feit dat op de wijzerplaat geen verwijzing naar “gemaakt in Rusland of USSR” staat komt omdat de productie uit de periode komt waarbij de USSR was opgeheven en formeel de Russische federatie nog niet was opgericht. Heb je toch weer een uniek horloge gescoord.

4 likes

Proberen: Heb een stuk leer gekocht dat volgens de Portugese verkoper watervast is. Oil-tanned. Het ruikt ook naar olie, beetje diesel-achtig. Snel een bandje van gemaakt voor de Amphibia, extra lang uiteraard zodat het ook over een duikpak (of een jas) heen past. Vroeger zaten duikhorloges op leer — Panerai gebruikte Kodiak leer, maar dat is in z’n originele vorm niet meer te krijgen. Deze is handgestikt en watervaste lijm gebruikt. Nu maar hopen op warm weer want met de huidige temperatuur ga ik echt het water niet in…

10 likes

Wouw, mooi gedaan. Complimenten. Ook dat is een talent om te koesteren.

3 likes