Hé die ken ik!
Mooi gedaan hoor!
Staat mooi authentiek! En heel netjes, doe ik je niet na. Is nog een hele kunst leerde ik van Hans @slls.
Zô heb im Sinterklaas eerlijk gezegd nog nooit op z’n paart zien zitten.
Er is een stick techniek waarmee het draad mooi recht komt te zitten ipv schuin. Kan het als je dat wilt wel via PM proberen uit te leggen.
Dat is denk ik een keuze; de vorken die ik gebruik maken een beetje “scheef” gat, waardoor de steek ook zo komt te liggen. Kan ook recht maar dan moet je het idd op een andere manier doen en ik vind het eerlijk gezegd minder mooi.
En zo staat ie in het boek van Juri Levenberg.
Helemaal identiek.
Plaatje is trouwens absoluut realistisch. Al eens eerder verteld, toen ik ca. 12 was met mijn ouders een ruitershow gezien van een rondtrekkende kozakken groep. Ze hingen in volle galop met sabel naast hun paard. En vervolgens met korte degen in de mond onder het galopperende paard door. Maakte diepe indruk. Ik vond onze trekpaarden spannend genoeg.
Ook hier naar mijn Raketa telephone showen. Ik heb deze al lang, maar gisteren heb ik het uurwerk compleet geserviced en meteen het dag/datum mechanisme gerepareerd.
Uniek model!
Vrijwel alle vorkjes maken de gaatjes scheef.
Het belangrijkste is de je de “sadle stich” methode consequent met dezelfde handeling uitvoert, dan zal aan de ene kant van het bandje het draad recht lopen en de andere kant schuin. Waarschijnlijk loopt het draad bij jouw bandje nu aan de achterkant min of meer recht.
Mooie band! Knap gedaan. Mooie combinatie.
Incoming: Le Must de Slava.
Edit: Nu moet ik wel weer gaan bedenken wat voor bandje hier dan op moet.
Ik heb dat boek ook maar ik heb werkelijk geen idee waar ik hem gelaten heb… Vandaar dat ik Wikipedia heb moeten gebruiken.
Dankjewel voor het opzoeken!
Dit was voordat hij goedheiligman werd.
Oooh wouw, wat een mooie vondst. Daar maak je mij wel een beetje gek mee. Toevallig heeft mijn echtgenote afgelopen weekend deze gekocht. Bandje zou perfect bij je Slava passen. Heel veel plezier ermee. Mocht hem een keertje zat worden? Mij niet vergeten te PMmen.
Hier zomaar wat
Ze lopen nog allemaal. Zou er geen timegrapher aan moet hangen. Dan zou het sneeuwen zijn denk ik.
Hier nog wat patina
Wow! Die is gaaf!
Absoluut leer met structuur.
Kozakken Boys met pijp.