Ik heb hem één keer voor de grap aangesproken op een verkeerd ingestelde datum dat trok hij ook niet. Neem dan Jan @Omega_73 , dat is pas een bikkel die al mijn “foute datum” terreur heeft doorstaan
Absoluut! Was ook echt niet de bedoeling om iemand weg te jagen.
Hij heeft me verteld dat hij 'm nooit verkoopt.
Zoiets als Jan en Piet?
""Wat betekent de naam Folkert?
Folkert is een Friese naam van Germaanse herkomst, die bestaat uit de stammen ‘folk’, ‘volk, krijgsvolk’, en ‘hard’, dat ‘hard, sterk’ betekent. De totale betekenis is ongeveer ‘de sterke onder het krijgsvolk’.
Over ouderwets gesproken.
Germaans schip er bij.
“Richard” daarentegen is meer …
Nee excuus, ook oud.
Betekent “machtig en koen” . Ook Germaanse naam. (Richard Leeuwenhard.)
Ja opmerkelijk veel ouderwetse, herstel, namen met een eervolle oude traditie.
En weer on topic beste oldtimers.
Ik heb ook vis lijntje hangen in de Spaanstalige zuster forum
Door mijn bijna dagelijkse werk met radioactieve bronnen heeft dit horloge nu eenmaal een grote aantrekkingskracht op mij…
Wat!? Zometeen ga je zeker ook nog zeggen dat jij niet die meneer in je avatar bent? Ik weet dat het iemand anders is.
Ik trek dat zelf ook slecht maar ik mag graag zeggen dat ik speciaal voor Folkert de datum goed zet alvorens een foto te plaatsen.
On topic: mijn eerste Vostok
Zeker, ik heb er sinds dit jaar enkel nog maar grappige opmerkingen over gemaakt. Blijft ook zo.
Het staat toch het mooist! Fijn om te horen!
Zeker. Ik heb geen OCD maar ik ga niet gauw met de verkeerde datum op stap. Sterker nog, ik gebruik het datumvenster ook daadwerkelijk net als dat ik mijn horloge gebruik om te kijken hoe laat het is.
Ik ook, op werk voor controle lijsten. Dus een juiste datum indien aanwezig op het horloge.
Dat was zeker niet de enige reden beste Inigo.
Maar goed het staat een ieder gelukkig vrij om te komen of te gaan.
Goed opgelost Piet!
Vind het nog steeds jammer dat mijn 24 uurs sniper niet in de datum loze variant te koop was. Vind dat gewoon mooier.
Dit zijn de enige twee Vostoks die geen datum hebben. De andere vijf hebben het wel.
Ik ben nog niet zo in thuis met de kalibers, dus dit is kwalitatief een goed uurwerk, is ook best een mooi uurwerkje hé. Kun je nog iets meer vertellen over het kaliber? Kan ik nog ergens iets lezen over dit kaliber?
Ik heb al wat informatie gevonden Dirk
Ook wat filmpjes over dit kaliber te zien op youtube.
Dankjewel Dirk
Volgens mij de gezelligste en actiefste groep hier op het forum