Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Proost!

11 likes

Proost

12 likes

De Poljot nog een keertje. Ik probeer 'm (als volkomen watchnoob) te regelen zonder timegrapher, maar dat is wel een gedoe. Ik gok nog wel 2 dagen zoet te zijn. Het is altijd of te snel of te traag.

Wel geweldig mooi imo.

7 likes

Probeer dit eens:

Ik regel daar Vostoks mee af.

4 likes

Gaaf!

Dat helpt wel

4 likes

Ja dit is een toffe app.

Nog wel wat af te regelen, BE proberen onder de 1 te krijgen. Loopt nog een beetje als een mankepoot :wink:

5 likes

Stiekem wel trots dat het me gelukt is. Nogmaals dank voor de tip van de app!

6 likes

Goed bezig. Misschien zou de -30 nog iets strakker kunnen? Niet te snel tevreden zijn. Groeten van zijn Aeroflot broer.

10 likes

Mooi horloge Dirk!

Hey Dirk, het is allemaal nieuw voor mij. Die 30 seconden is al een heel eind van de +270 bij aanvang. Ik gooi hem vast nog wel een keertje open wegens verrassend fijn en bevredigend.

Intussen loopt die wel behoorlijk lekker, dus maar een foto van de dag ook.

7 likes

Graag gedaan!

Met een beetje geduld…

6 likes

Als je zo’n Amfibia opent om bij te regelen doe je dan iets speciaals om die terug te waterdicht te sealen?
Ik gebruik mijn Amfibias namelijk vooral voor zwemmen en andere activiteiten in de buurt v/h water, dus durf die niet goed opengooien.
Sealt die gewoon zelf terug netjes als je het deksel erop schroeft?

Eén van de twee loopt een beetje achter, an sich nog prima leefbaar hoor, dus het is het risico misschien niet waard.

1 like

Dat is nu het geniale van de Vostoks! Je legt het deksel erop en schroeft vervolgens de ring vast. Het voordeel is ook dat het deksel door de druk extra dicht geduwd wordt tijdens het duiken. Hij blijft altijd waterdicht.

2 likes

Ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt dat ik hier blijf doorvragen.

Geldt dat ook voor vintage exemplaren? Of is het dan wel aangewezen om op zoek te gaan naar een nieuwe dichtingsring ofzo?

2 likes

Vraag vooral door! Hier zitten de ervaringsdeskundigen. Helaas heb ik alleen relatief nieuwe exemplaren in mijn verzameling.

1 like

De meesten kennen deze video natuurlijk al maar het blijft voor mij de mooiste uitleg hoe geniaal de Vostoks ontworpen zijn qua mechanische bescherming en waterdichtheid.

En natuurlijk deze waterdichtheid praktijk test.

7 likes

Zeker.
Ik gebruik altijd een miinimaal beetje kraanvet.
Dat is siliconen vet speciaal voor kraanafdichtingen. (Bij Gamma bijvoorbeeld)

Haal de afdichtings ring er even uit en beide zijden even inwrijven, zodat hij soepel blijft en optimaal water werend. Het zelfde doe bij de kroon afdichting. Die hoeft er niet uit. Gewoon open schroeven. Dan met een zachte tandenstoker, of zoiets, wat vet op de ring wrijven. Ik doe ook een minimaal beetje op de schroefdraad. Van deksel en kroon. Werkt uitstekend!

32e68119-dbe4-49a1-8e28-9dcc83ecaca1

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

Onderhoud is alles voor alle technische zaken. :slightly_smiling_face:

Succes!

6 likes

Fijne dag allemaal.

8 likes

Prima keus voor deze warme dag! Mooi fris horloge!

Strand foto dan maar?
Blijf koel mensen. :grin:

8 likes

Zo mee het plonsbadje in, dus ook maar een Vostok voor vandaag.

7 likes