Het klopt inderdaad wat Jan zegt: zowel bij de oude als nieuwe Amphibia’s en Komandirski’s de afdichting aan beide kanten wat vettig maken om hem soepel te houden. Vergeet niet ook de wobbelkroon hierin mee te nemen. Wel handig om te investeren in een goede kast opener om de ring goed te kunnen vastdraaien. Let wel, bovenstaande geldt niet voor de Boctok dresswatches. Die hebben ander soort afdichtingen.
Nee, met een vintage is het iets anders. Goed de rubber seal controleren en eventueel een nieuwe erin, vintage maten zijn lastig tot niet te krijgen dus zelf maken indien nodig. En dan is er de kroon. Daar zitten ook allerlei afdichtingen in en op die je moet checken.
Plus wat hierboven gezegd is, siliconenvet. Moet met elk duikhorloge.
Mooi trio zonder " wapentuig "
Dank je. Ja dat stoorde mij altijd al wat. Ook voor de oorlog.
Maar helemaal aan ontkomen lukte mij ook niet.
Wie ziet het wapen?
(Leerde ik ook na aanschaf, wist wel dat deze militair was)
In de rode Wijzer
Vliegtuigje in de seconden chrono wijzer? Ja zit wat in.
Ik bedoelde het sturmanskie logo. (“Wapenschild”). De naam zegt het al he, daar zit een vallende vliegtuig bom in. Dat gele “soort” kegeltje"
Ik heb lang getwijfeld over deze post (en hoe dat wordt opgevat), maar toch maar even.
Ook omdat ik al een gerelateerde opmerking zag, hierboven.
Een paar jaar geleden ben ik voor de leut begonnen met het verzamelen van (NOS) Russische horloges, de iets meer iconische modellen - zoals Slava California, Raketa Big Zero, Raketa Copernicus, Luch One-Hand etc.
Maar door alle politiek gedoe (je begrijpt me vast) merk ik dat ik het plezier er een beetje in ben kwijt geraakt. En hoewel dat objectief vast raar is, vroeg ik me dus af of meer mensen m.n. in dit draadje dat hebben…
Aan de andere kant vind ik het zonde om ze in de weg te laten liggen, maar ben ook weer niet op de hoogte van hoe zeldzaam en / gewild (of niet) ze nu eigenlijk zijn. Dus ook weer aan het piekeren of ik het ze (per stuk of juist als ‘setje’) dan maar te koop zet, of dat ik daar dan weer dom aan doe, en beter gewoon hop op zolder… Misschien wat advies?
Ik snap wat je wilt zeggen maar persoonlijk probeer ik van de horloges te genieten en ze los te zien van de huidige oorlog. De horloges die ik bezit zijn ook allemaal van voor deze oorlog en hebben daardoor ook geen enkele invloed gehad op de huidige stand van zaken.
Dit dus. Want weg is weg.
Ik heb een fraaie oude Hanhart. Gekregen van een collega.
Hanhart, Duitsers, 2e wereldoorlog? Lastig.
Laat even bezinken. Technisch zijn die Russische horloges best leuk. Ik kocht mijn horloges voor deze oorlog. Maar zou ze nu niet meer “nieuw” bijkopen.
Ik ben er ook geen fan van.
Valt niet erg op.
Dat zijn de gevaarlijkste Folkert! Grapje.
Maar snap je punt hoor. Je verwijt mij niet dat ik het eerst niet door had.
Ik merk ook wel dat ik niet zo geneigd ben om de duikboot om te doen maar de kozak en de 1945 memorial weer wel.
Ik begrijp je gevoelens, de oorlog associeer ik met Putin, en niets meer dan dat, de Rus is daar niet schuldig aan, alleen 1 man, Putin. Dus blijf genieten van je Russische horloges.
Ook zo’n voorbeeld. Verborgen militair. Leuk paarden hoofd. Maar refereert aan die bereden divisie.
Ik heb er zelf nostalgische herinneringen aan. Dus kocht deze vintage toch ook maar.
Zag als kind een indrukwekkende show van bereden kozakken. Fantastische ruiters!
Nee ik heb dat helemaal niet. Ik heb niets tegen gewone burgers in zowel Rusland als Oekraïne. Rotte appels heb je in elk land, ik heb een paar Oekraïners in mijn Poolse schoonfamilie (al vanaf de jaren 90) en die zie ik nog liever vandaag dan morgen vertrekken naar de Oekraïne. Het enige waar ik me aan erger is het sentiment “Oekraïners zijn goed en Russen zijn slecht”.
Ik draag mijn Vostoks wekelijks omdat ik het unieke en toffe horloges vind en ik heb een mooie “panerai” overgenomen van een HF lid die zich er slecht bij voelde.
Gewoon je gevoel volgen, ander advies kan ik je niet geven. Horloges met wapentuig op de wijzerplaat zal ik zelf niet kopen, onafhankelijk over welk land het gaat, is ook persoonlijk.
Verder verlang ik enkel naar vrede tussen alle naties waar ook ter wereld. Oorlog is altijd zinloos en kent enkel verliezers.
Ik bedoelde eigenlijk de Eusalski:
Ik kan die echt moeilijk associëren met de huidige vorm van oorlog voeren.
Waanzin wat dat steeds weer kost op elk gebied!
Mooi gesproken, Folkert! Ik sluit me hier bij aan.
Valt reuze mee, maar raketten, fregatten , onderzeeboten en vliegtuigen hoeven voor mij niet op de dial.