Voor mij hebben de horloges niks met de oorlog te maken.
Zeker niet!
Trouwens: ik kijk naar heel andere dingen op wijzerplaten…
Exact zo ging die ruitershow ook. In volle galop met de blanke sabel!
Vervolgens sabel in de mond, tussen de tanden en in volle vaart onder het paard door en weer in het zadel.
Dat dus, leg je Nederlandse en Japanse horloges dan ook maar weg, die volkjes waren ooit ook niet zo fris.
Maak je er niet te druk over @Hanz en leg ze in een doosje op zolder…
En de Amerikaanse, de Chinese, de Italiaanse, de Spaanse, de Britse, de Franse…
Iedereen al een keuze gemaakt voor morgen?
Om weer eens een luchtig onderwerp aan te snijden… Hebben jullie de datum al goed gezet?
Ja, de nieuwe alweer. Geen datum aanwezig op deze dus ik kan lui zijn.
Ho ho Piet, dat zijn de goeie!
Update.
“Ik bedenk mij net dat dit ook erg militair is. Kon ik ook niet laten voorbij gaan toendertijd. Horloge met een erg interessante voor geschiedenis. Een rijke Amerikaanse zakenman die een horloge wilde uitbrengen om aan alle manschappen te geven als dank. Het horloge zelf liet hij bij vostok maken. Zeer voordelig en netjes en degelijk uitgevoerd. ”
Die 31e nekte jou ook net he.
Ik heb er even (ongeveer een halve seconde) over nagedacht maar ik moet toch tot de conclusie komen het niet met je eens te zijn.
Maar genoeg politiek. We hebben het hier over horloges.
Voor politieke gesprekken verwijs ik jullie graag naar nu.nl ik lach me altijd dood om de discussies die daar ontstaan.
Dat klinkt wel tegenstrijdig…
En dat vind ik persoonlijk van dit horloge ook. Desert Shield op een Vostok…
Die witte wijzerplaat!
Eens! Nog anderhalf uur en de mooiste dag van de week begint weer!
Interessant toch?
Iets wat je totaal niet zou verwachten. Maar zaken zijn zaken. Kwam vaker voor.
Heb voor morgen een andere gekozen. De desert shield stond op datum 9.
Niet op die manier. En ik vind sowieso vintage Soviet horloges leuker, en die koop ik meestal van verkopers in Oekraïne.
Maar ik ben wel gevoelig voor wat merken doen. Bulova heb ik iets mee omdat ze in good New York spirit een opleiding begonnen waar veteranen het horlogemakersvak konden leren, later ook gehandicapten. Super-sympathiek vind ik dat. Ik zal daarentegen niet zo snel iets kopen van die merken die vooral aan Seals en special forces en zo leveren. Vostok, tja, ze maken wel de Ratnik, die soldaten meekrijgen die nu aan het front vechten. Maar hebben ze veel keus, dat is wel een beetje de vraag denk ik in het Rusland van nu.
Goedemorgen Vostokvrienden.
Op mijn laatste vakantiedag maar extra vroeg op want er is weer veel te doen vandaag.
Fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.