Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

8 likes

De laatste tijd heeft deze me erg blij gemaakt

3 likes

Indrukwekkend hoor!
Is dat zo’n Horotec? Of kopie? Dus dat werkt fijn?

Maar ik hou het bij mijn eenvoudige messing tooltje. Zeker voor die max ,1(uh …3) keer per jaar. :grin:

Met plaatje voor de sfeer. :wink:

7 likes

Het leuke van de horloge-hobby is dat je tegelijkertijd ook een andere hobby kan beoefenen.

De Baikal in actie aan de waterkant:

10 likes

Vissen kan die ook al! :ok_hand:
Mooie vis ook!

2 likes

2 nadelen aan vissen:

Ik lust geen vis
Dat vasthouden van zo’n beestje(ieuw)

4 likes

Jij bent toch een Canadees? :hushed:

Herinner me een aanbevolen vis restaurant in Vancouver. Gigantische hoeveelheden en soorten visgerechten. Daarna was het ook even 2 dagen iets anders eten. :rofl:

3 likes

Wat je zegt klopt. Alleen in Winnipeg , op de prairie. hadden we the red river. Stroomopwaarts was toen nog Union Carbide. Gevolg was visjes met 3 ogen en benen ipv vinnen :grin:

4 likes

O ja van Dow Chemical.

:grimacing:

Mijn vader spoot landbouw gif in de fifties. Avond cursus voor gedaan en diploma voor gehaald. Gelukkig werden de toegestane gifstoffen snel minder in de seventies. Maar vader is toendertijd nog behoorlijk ziek geweest er van.

En weer on topic mensen. :slightly_smiling_face:
(Excuus, gif en milieu, mijn “favoriete” onderwerp. :wink:)

4 likes

Ah, dan kan ik je deze van harte afraden.

Twee handen nodig om hem vast te kunnen houden en ontzettend slijmerig. Daarnaast stinkt dat slijm ook nog ontzettend en is de geur ook nog eens hardnekkig.

Dat gezegd hebbende… Ik ga even douchen. Die foto zal ik jullie besparen.

6 likes

Haal het hele huis overhoop! Echt! :grin:
[/quote]

Het duurde even maar dit is de verzameling…haha, ik had iets andere herinneringen dan zo’n groot bling toeristending, die twee pobeda’s daargelaten. Enfin, het was een leuke zoektocht met weer een paar mooie opgehaalde herinneringen dus helemaal goed!

11 likes

Mooie collectie :+1:

2 likes

Zo, weer schoon en fris.

Gelijk een meer zondags horloge om.

12 likes

Super leuk! Vaker dragen!

4 likes

Verpest het nou niet.

2 likes

Wie is bang voor krassen? :grin:

5 likes

Ik heb wel eens een 110 radio room flink gemold :joy: gelukkig heeft Dirk me uit de brand geholpen.
Vanaf toen heb ik gezworen alleen bandjes te wisselen.

3 likes

Verstandig Folkert. Wat moesten we zonder @DirkT, die heeft mijn horloges ook vaak op de rit geholpen. Ik wissel wel bezels, kronen en achterdeksels. Maar van uurwerk en wijzers blijf ik echt wel af.
Die vorige actie was niet standaard. Die bezel zat muurvast toen ik dat horloge kocht. En geen ruimte tussen kast en bezel. Liep gelukkig goed af.

Heel voorzichtig gewerkt al ziet het er ruig uit.

5 likes

Gisteren met 4x4 jeeps de duinen in geweest en direct 2 grote verticale krassen op het plexi gezet, die poets je er toch zo uit.

9 likes

Vandaag show ik jullie deze Император (keizerlijke) Poljot alarm horloge. Naar het schijnt een gelimiteerde uitgave maar heb nog niet kunnen vinden wat de uiteindelijke oplage is geweest. Julian heeft er ook nog een liggen en heeft een laag serienummer. Deze uitvoering is ontworpen ter ere van de 125 jaar geboorte van Nicolaas II, de laatste tsaar van Rusland die regeerde van 1894 tot 1917.
In dit fraaie horloge zit de bekende 2612-1 kaliber, loopt fantastisch en de wekker laat nog prima van zich horen.

Deze Poljot is afgelopen weekend in mijn de collectie gekomen met een dubbel gevoel. Vriend van mij had dit horloge lang geleden in Kiev gekocht. Wij hebben met elkaar een aantal Sovjet Unie reizen gemaakt naar Leningrad en met de trein naar Kiev en Odessa. Helaas is hij vorig jaar overleden aan kanker en afgelopen weekend kreeg ik dit horloge van zijn vrouw ter nagedachtenis. Krijgt een mooi plekje in de vitrine naast de horloges van mijn wijle vader en grootvaders.

13 likes