Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Vandaag met de post deze CCCP Balaklava binnengekregen per post. Nu moet er alleen nog een nieuwe batterij in en dan gaat hij hopelijk weer tot leven komen.

Nu is alleen de vraag. Ik kan natuurlijk naar de juwelier gaan en vragen of zij er een nieuwe batterij in willen doen. Maar nog liever zou ik dat zelf doen. Is er een manier om de achterkant open te krijgen?

Zie bijgevoegde foto s

11 likes

Als ik niet zou weten hoe ik die kast open zou moeten maken zou ik er een batterijtje in laten zetten door iemand die dat wel weet.
Denk ook aan pakking, waterdichtheid enz.
Misschien heeft @DirkT hier een iets gefundeerdere mening hierover.

2 likes

Vlaamse feestdag op Vostok Vrijdag!
Net de BBQ in brand gezet, cheers - met de Amphibia ofcourse.

13 likes

Als je het zelf niet probeert kom je er nooit achter. Dus overal moet een eerste x voor zijn. Qua waterdichtheid vindt ik het niet heel spannend gezien je hier toch niet echt mee mag zwemmen

1 like

Lekker doen dan.
De eerste keer dat ik het zelf deed was de binnenkant van het glas beslagen na een wandelingetje in de mist, maar hé, het is toch nooit meer mistig of regenachtig.
Succes.

2 likes

Het lijkt op een schroefdeksel maar kan ook maar zo voor de buhne zijn en dat het toch een snapdeksel is. In het eerste geval heb je daar een openingstool voor nodig. Gebruik vaak deze

Maar als het te moeilijk is wordt het deze.

Mocht het toch een snapdeksel zijn heb je deze nodig.

Of je koopt een CCCP met een mechanisch Slava uurwerk.

9 likes

Mijn echtgenote had vandaag op haar basisschool thema goud. Dan is de keuze niet zo moeilijk.

12 likes

Een gouden meeuw met goud uit Siberië Dirk?
Zeer elegant! :ok_hand:

Voor wat het waard is.
Als het inderdaad een schroefdeksel is wat Dirk al zegt, dan gebruik ik een zelfgemaakte tool. Heb jij dus niet meteen wat aan.

Deze laatste werk foto is in scene gezet met een oude eerste versie van de tool. En in het echt hou je het horloge goed vast natuurlijk. :wink:

Om uitschieters te voorkomen werk ik dus liever met deze messing stift met handvat.
Maakt geen krassen door messing. En je kunt de kracht op 1 groef tegelijk concentreren.
Steeds over pakken naar volgende groef.

De tool van Dirk heb ik ook. Is makkelijk verkrijgbaar en ook prima. Maar goed afstellen eerst.

Maar even onthouden, de echte deskundige hier is Dirk. :slightly_smiling_face:

3 likes

Klopt, lag voor haar in 1998 onder de kerstboom in Tomsk Siberië.

1 like

12 likes

Fijne vakantie Mark!
Hoe laat is het daar nu? :grin:

3 likes

Het gaat richting het middaguur, horloge staat nog op NL tijd en ik gebruik de GMT voor lokale tijd :smiley:

3 likes

Hongkong? :thinking:

2 likes

Quezon City.

2 likes

Mooie vakantie toegewenst :+1:

2 likes

Middagje aan zee…

16 likes

Opnieuw Moscow Mule time. :drooling_face:

12 likes

Leuk gefotografeerd zo in perspectief. :+1:

1 like

Tijd voor de Chaika. Heb er een gouden band opgedaan want niks anders staat bij dit horloge.

12 likes

Bijzonder! Vooral het rood in de wijzers zie je weinig tot nooit maar ik vind het erg geslaagd.