Omdat het met de plaatjes niet zo gaat lukken heb ik speciaal voor Boctok vrijdag een voor jullie een hele bekende Boctok radioroom omgedaan. Maar voor diegene die geen idee hebben wat ik bedoel, sluit je ogen, je beide duimen en wijsvingers tegen elkaar, hef je armen ten hemel je humt daarbij luidkeels en dit zeker 5 minuten volhouden. Gegeven moment visualiseer je 3 dimensionaal een 420 kast met een rood zwarte nato, een prachtige scharlaken rode zwarte wijzerplaat, intens witte wijzers en een fantastisch mooie rode lollipop secondewijzer.
Hele fijne Boctok vrijdag allemaal.
… laat ik woensdag nu toch een Vostok hebben omgedaan
Een fijne en zonnige Vostok-vrijdag iedereen!
(Daar ik geen fotoarchief heb geen plaatjes Ik zal mijn leven gaan beteren
)
… en de plaatjes van vanochtend. (Het begin van mijn ‘archief’ )
De tijd dat ik iedereen zomaar op zn woord geloofde is voltooid verleden tijd hoor.
TEST
HOERAAAAAAAAAAA
Mijn Scubadude heeft kuren, als je de kroon uittrekt voelt het anders. Na gelijk zetten draait ie enkele minuten terug tijdens het ontkoppelen van de kroon dus tijdens het vast draaien.
Vandaag begon de ellende, mijn radio room deed dat vroeger ook totdat @DirkT m in een andere kast zette.
Dit is nu al de derde van de vier Vostoks met nukken…
Dat hoort zo Folkert.
Ik heb er een die veel te snel is gaan lopen. Een die gewoon stil gaat staan tijdens het dragen. En een met hakende wijzers bij gelijk zetten. Alle drie zijn scuba 's nu ik er over na denk.
Als je maar wel gewoon fan blijft…
Ik heb tot nu toe één horloge naar de horlogemaker moeten brengen met een mechanisch probleem, en dat was wel mijn Rolex.
Kun je dat toch beter met een Vostok hebben.
Financieel gezien in ieder geval.
Ze hebben gewoon iets, zodat je er steeds weer een pakt.
Mijn oude Omega’s zijn veel verfijnder en lopen fantastisch. Toch zal ik altijd Vostoks houden en het meeste dragen. En natuurlijk een paar 3133 Poljots.
Eindelijk.
Ook hier het bewijs dat ik hem echt om heb. Nou is dat niet heel knap omdat ik hem al bijna de hele week om heb. Ik geloof dat ik na zestien maanden eindelijk een daily beater te pakken heb.
Ja maar het is mijn favoriete Vostok dus dat viel even tegen…
Dat zeker!
Eens!
Toch weerhoudt het me er wel van om nog meer Vostoks te kopen.
Dat heb ik nou ook.
Ik zorg dat die van nu, of weer op orde komen, of voor reserve blijven. Maar vind het verder wel goed zo.
En al eerder gezegd, mijn laatste 2 splinternieuwe, in ca 2020 gekocht, moesten gelijk al weer terug naar Meranom voor garantie. Werd goed opgelost maar wel een domper. En nieuw kopen helpt dus ook niet altijd.
Maar geen angst mensen, zal altijd van Amphibia houden.
Al heb ik nu uit protest mijn Casio Duro omgedaan
Overigens ben ik ook Casio fan.
Zo…!!
Dat zal ze leren!
Ik heb er in totaal 3 gehad, nooit problemen mee (gelukkig maar).
Dat is sowieso beter dan bij horloges uit China.
Intussen is mijn defecte Ixdao Engineer terugbetaald, maar het recupereren van de retourkost (45 euro!) en de import tax zit er helaas niet in.
Les geleerd zou je denken, maar er is een Seestern (62mas) onderweg.
Wel met een NH35, dat boezemt toch wat meer vertrouwen in dan de PT5000 van de Ixdao.
Mijn Vostoks zijn niet kapot te krijgen. Zo lijkt het toch. Ik blijf ze voorlopig ook koppig “snel” verzetten voor de datum (ondanks de waarschuwingen hier). Te lui om eindeloos rondjes te draaien.
Ik heb een Merkur met Fanzhi uurwerk (AliExpress maar een 100% Chinees) welke echt goed in elkaar zit. Handopwinder…
Dat is Japans…