Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Fijne Vostok vrijdag!

16 likes

Emmertje eronder, zogenaamd droog closet. Urine wordt gescheiden afgevoerd en op de faces een laagje compost (toabark op z’n Zweeds). Jaartje composteren en dan onder de aardbeien plantjes.

4 likes

Het is even wennen aan het idee maar op een gegeven moment heeft het wel wat.

Ik heb het in Finland een weekje met een compost-toilet moeten doen en ook leeg moeten halen maar vreemd genoeg valt de geur reuze mee.

3 likes

… Taiwan, Zweden, Finland, zelfs Vlaanderen :heart_eyes:
'k Ben bang dat ik deze dagen het regenachtige Nimwegen niet uit kom :woozy_face: (Zonder zon maakt wel makkelijker foto’s :smile:)

Heb deze week gekozen voor een grote Rus. Draag ik bijna nooit, maar verandering van spijs…
De toelichting is van Tony @Zuid uit een topic-bijdrage, jaren geleden. Van hem heb ik het horloge ooit overgenomen.

En voor ik het vergeet,
iedereen een fijne Vostok-vrijdag,
waar je ook bent.

15 likes

Dat is inderdaad een flinke knoeperd!

Ach jij kunt zeggen dat je je weekend doorbrengt in 's lands oudste stad.

2 likes

Gisteren feestje gehad. Dus kom wat later op gang. O ja de vostok ligt nog in de tuin.
Toch fijn zo’n sterk horloge. :wink:

Heerlijk op gefrist nu! :grin:
Fijne Vostok vrijdag mensen!

Kan ik me goed voorstellen Dirk.
Die houten “bank” met deksel hadden wij ook op de boerderij. Maar heerlijk warm in de winter. In achterhuis, op de deel, en naast de koeien gebouwd. Alleen eind lopen van boven af. En dan donker gangetje met blote voeten door het hooi. :smile:
Stonk niet trouwens. Zat een sceptic tank naasr het huis in de grond.

11 likes

De radioroom is het toch niet geworden. Hij loopt +67 s/dag :open_mouth: en tikt vreemd…
Geluid klinkt als een paard in galop. Je kent het wel uit Strip verhalen… Kataklop kataklop…

2 likes

Vrolijk Vostok ( Slava ) Vrijdag Iedereen. :grinning:

15 likes

Je hebt er maar geen geluk mee Folkert. :thinking:

Zo iets dus.
Maar zonder dollen je wordt er flauw van denk ik.

Maar voordat ik uit het

-“Vostok liefhebbers genootschap” -

wordt gestoten. Die regen foto was in scene gezet. Zou hem nooit afdoen en een nacht buiten laten liggen. :grimacing:
Feestje was wel echt. :grin:

13 likes

Meestal is dat prellen, maar zou gek zijn als dat opeens verschijnt…

Niet meer dragen en snel naar een horlogemaker.
Schade aan je anker en impulssteen kan een gevolg zijn van prellen.

2 likes

Echt he, ik blijf Vostoks natuurlijk leuk vinden maar het moet ook wel een beetje betrouwbaar zijn. de GMT en Panerai lopen ook prima.

Een beetje moedeloos wel ja. Er komt zeker geen Vostok meer bij.

Ik dacht even dat je flink aangeschoten was na het feestje :joy:

Mwa, toen ik zag dat ie vanochtend wel heel snel liep luisterde ik even…

Hij is vorig jaar bij Dirk geweest en kwam in topconditie terug. Ik heb 'm sindsdien maar een paar keer gedragen en nu dit.

Omdat mijn ScubaDude ook al kuren heeft en ik de Radioroom relatief weinig draag denk ik erover beiden maar in de kast te leggen voorlopig. De panerai loopt nu goed omdat Dirk alle fabricagefouten eruit gehaald heeft.

Ik heb nu 4 Vostoks waarvan er 2 bagger slecht waren vanaf de fabriek en de 3e nu ook al kuren heeft met gelijk zetten en die zou dan ook naar Dirk moeten. Dat is een bagger score van 75% en dan kun je een fan van Vostok zijn qua uiterlijk, geschiedenis etc. (en dat ben ik nog steeds) maar je krijgt dan toch steeds meer de neiging om een Casio Duro o.i.d. om je pols te slingeren. Want eerlijk is eerlijk, dat is dan een kwarts horloge maar ook die is gebouwd als een tank!

6 likes

Mijn ouwetje doet het nog

15 likes

Ik heb er ook eentje, single dome saffier ingezet en een stalen band, ziet er echt super uit. En kan niet stuk.

Doe vandaag mee met de Mayak, happy Vostok Friday!

16 likes

Hartstikke leuk Charles, horloge is in ieder geval goed terechtgekomen.

Hoe vind je hem dragen?

1 like

Nog eentje van afgelopen week, eindelijk eens een duiker mee in het water :diving_mask:

16 likes

Eigenlijk wel heel lekker. Wat je aangaf, de gebogen achterkant valt heerlijk om de pols :ok_hand:

2 likes

Ook van hier nog een fijne Vostok vrijdag gewenst.

17 likes

Aangezien de Scubadude het laat afweten is de panerai voorzien van een AliExpress fkm bandje en kan ie bij mooi weer mee de zee in. Als de duikring vastloopt door het zout maakt dat niet uit.

15 likes

13 knopen bij 900 rpm? Moet je best stevig tegen fietsen! Goede vaart Co!

3 likes

Haha bergje af kroeg in zicht moet dat net aan gaan.

Danku👍

1 like