Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Aan de prijs, maar ik zie bij die Poljot de luxe bijvoorbeeld zo snel alleen maar originele dials, niet die namaak dingen waar ebay vol mee staat (en een zekere verkoper in Dld die ze ook aanbiedt). Er staat een Poljot Signal waar ik m’n twijfels over zou hebben. Pobeda’s lijken wel te kloppen maar veel te duur.

1 like

Ja, maar hoe langzaam, hoe ver etc. en dan las ik ook ergens dat ze voor 110 volt zijn ontworpen en op 220 eigenlijk niet goed werken. Bij de Elma leg je het horloge erop, drukt op een knop, klaar. Even 90 graden draaien en nog een keer voor de zekerheid.

1 like

Dat klopt, knop indrukken en met je andere hand zo gelijkmatig mogelijk heel langzaam je horloge of pincet met een boog omhoog halen, dit kun je een paar keer herhalen.

1 like

Goedenacht, met Boctok.

11 likes

Mwa, het gaat meer om de frequentie, met 60 Hz worden de gemagnetiseerde metalen iets sneller door elkaar geschud, magnetisch gezien dan…

Het magnetiseren van een horloge is vooral een probleem met permanent magneten. Alles staat dan magnetisch één kant op en de veer “verkleeft” en is daardoor korter en het horloge loopt te snel. Door van het wisselende veld af te bewegen creëer je weer de benodigde magnetische chaos. Zo heb ik het altijd begrepen.

3 likes

Klinkt logisch. Mijn apparaatje is ontworpen voor audio toepassingen. Maar het werkt prima.

Gewoon proberen zou ik zeggen, kan weinig mee mis gaan. Hooguit dat het niet lukte.

2 likes

Dat van die 110 Volt zit een kern van waarheid in. Betekent alleen dat je niet denkt, kom laat ik eens een kwartiertje het knopje indrukken en op het gemakkie dat uurwerkje demagnetiseren. Dan zal dat spoeltje op onze 230 Volt best warm worden. Dit in acht nemende gaat het gewoon goed. Living on the edge. :wink:

4 likes

20250728_113904~4

:muscle:

(Die Taiwanesen dekken zich keurig in. Zetten wel 220 v op de doos ivm verkoop. Vermoed ik :wink:

3 likes

Ik heb in mijn leven redelijk wat elektronika ontworpen en gebouwd. Als ik zo’n apparaat zou ontwerpen kon ie 400 Volt krachtstroom aan :joy:

4 likes

Waarop al het bestek in de keukenla ligt te rammelen :grin:

9 likes

Des te meer ik hem draag des te juister lijkt die te gaan lopen. :ok_hand:

12 likes

We zijn weer samen wezen zwemmen. Ik vind de bracelet niet fijn met zwemmen maar ik heb (nog) geen passende rubber band. Toen herinnerde me dat ik deze nog om de Moonswatch had zitten en die draag ik toch nauwelijks. Beetje een heftig kleurtje maar hij past wel leuk bij de minuten wijzer en de bezel.

13 likes

Staat prima hoor! Kleur komt mooi terug bij de wijzers idd. :ok_hand:

2 likes

Hou vol!

Staat prima!

2 likes

Doe ik ook tot nu toe. Vandaag zat het er niet zo in maar ik doe nu gemiddeld veertig baantjes per keer met afgelopen maandag een uitschieter naar zestig. Daarentegen vandaag maar dertig. Nou ja, het is niet alle dagen feest :person_shrugging:

2 likes

We gaan eens kijken of ik niet in de war raakt met al die cijfertjes :yum:

8 likes

Maakt volgens mij het aflezen van een 24 uurs horloge wel een stukje makkelijker.
Zeker als je die maar af en toe eens draagt .
Wel een heel leuk ding.
Stuur maar een berichtje als je haar kwijt wilt.

2 likes

Daar kon je ook wel eens gelijk in hebben… Zonder cijfers is naar alle waarschijnlijkheid nog lastiger :thinking:

Ik heb hem net vier dagen dus dat duurt nog wel even

Ik heb wel binnenkort drie Vostoks in de aanbieding:

Twee vintage Amphibia’s in nette werkende staat maar de automaat-module mist bij allebei dus alleen met de hand op te winden

Een Frankenstein Komandirskie die wel werkt maar compleet afgeragd is maar heeft wel een leuke achterdeksel met de complimenten van de president van Tatarstan. Misschien leuk voor onderdelen of zo.

Als iemand interesse heeft dan hoor ik het graag. Ik vind het het leukst als ze bij de liefhebbers blijven.

1 like

Ik hoef nergens heen, ik heb de tijd.

Die voegen waarschijnlijk nix toe, deze wel.

2 likes

Fris horloge! :ok_hand:

24 uurs aflezen went snel. Gewoon een tijdje concequent blijven dragen.

Ik herinner me dat Julian Kampmann ze in een aantal kleuren te koop had. Ik meen ook geel en blauw en misschien groen. Allemaal heldere tinten. Maar jaren geleden. Hij had vaak partijen.

Volgens mij heeft onze kleuren man @BroederBill er ook een paar. Klopt dat Bill? :grin:

3 likes