Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk en veel draagplezier toegewenst :+1:

1 like

Antenne voor de starlink verbinding

3 likes

Heel goed Folkert. Niet opgeven. Uiteindelijk komt het altijd goed. Ze zijn te leuk om te negeren. Heb je misschien ook een demagnetiseer toestel? Merk de laatste tijd dat die nieuwe Boctok balansveren heel graag magnetisch plakken. Misschien zijn ze met andere balansveren materiaal gaan werken wat gevoeliger is voor magnetisme. Dacht eerst dat het olie achtige verklevingen waren maar na reinigen in de Isoflurane ontvetter bleef het plakken. Demagnetiseren was de oplossing.

4 likes

Met het risico hier met pek en veren door het forum draadje te worden gesleept moet je eens gaan kijken naar de Orient Bambino serie.
Daar ga ik mij ook nog eens aan vergrijpen. Kwalitatief prachtige dressers voor een betaalbare prijs.

5 likes

Ik heb een amphibia waarvan ik dit ook vermoed. En al vaker gehad, en opgelost. Zal de demagtiseerder weer eens erbij pakken. Dat apparaatje komt nog uit de cassette en video recorder tijd. :grin:

3 likes

Dankjewel!

Dat dus…

Heb ik niet en ik ben ook echt niet in de buurt van een permanent magneet geweest… Wel goed om te weten. Hij tikt overigens nog steeds een beetje als een galopperend paard maar dat kan me niet zoveel schelen, als ie maar een beetje op tijd loopt. +/- 20 is voor mij wel een beetje de praktische limiet…

3 likes

Ze kosten een scheet en drie knikkers bij de Chinese groothandel. Een van mijn horloges trok opeens sprintjes van +15 minuten per dag. Twee keer demagnetiseren en hij liep weer als een zonnetje.

Soms is het magneetje van een hordeur of een keukenkastje of iets dergelijks al genoeg. Voor mijn horloge was de magneet waarmee ze de anti-diefstal beveiliging van kleding in een winkel verwijderen de boosdoener.

4 likes

Heb er één zelf gemaakt waar ik met veel genoegen gebruik van maak. Wilde er één hebben waarbij ik het uurwerk kan laten liggen en het demagnetiseren elektrisch langzaam wordt afgebouwd zoals het officieel hoort. Maar snap dat niet iedereen zin heeft om zoiets te bouwen of aan te schaffen voor die enkele keer. Kan natuurlijk ook eenvoudiger zoals Jan dat heeft gedaan en werkt natuurlijk ook.
Maar ik ben ooit ook begonnen met zo’n blauw chinees dingetje. Heb ik nog wel ergens liggen en gebruik dat uiteraard nooit meer. Zonde.
Mag je hebben Folkert. Als ik terug van vakantie ben stuur ik het naar je toe.

4 likes

Ik kreeg altijd ruzie met die blauwe dingen dus heb uiteindelijk voor heel weinig een gebruikte Elma gekocht op ebay. Werkt heel erg goed, en ook prettig als je een uurwerkprobleem hebt dat je magnetisme dan kunt wegstrepen van het lijstje mogelijke oorzaken.

2 likes

Ik dacht, die van mij kon ook nog wel eens een Elma zijn. Even naar boven dus.

Nee dus. Een echte Interpower Electronic’s uit Taiwan. :wink:

Met gebruiksaanwijzing op een sticker er op geplakt! Maar hij doet het nog steeds.

Begin jaren tachtig kocht ik die dingen. :grin:

3 likes

Wat een aardig aanbod Dirk! Stuur tegen die tijd even een PB, is voor mij praktischer als je het naar mijn werk stuurt. Heeft helemaal geen haast overigens.

Heb begrepen dat je het horloge langzaam moet wegnemen terwijl het apparaatje aan staat om “chaos” te creëren in het metaal qua magnetisme met het 50 Hz wisselende veld.

3 likes

Staat daar ook. :slightly_smiling_face:

4 likes

Dat is handig. Komt het zeker goed.

2 likes

Raketa Copernicus. De rode CNS perlon staat hem best goed.

15 likes

Mooi exemplaar!
Rood staat goed maar ik herinner me behoorlijke schade aan achterdeksel van een horloge na een paar jaar perlon bandjes. Ze kunnen scherp tegen het metaal. Even een tip.

4 likes

Dankzij @Jesus was ik ook om

4 likes

:thinking:

Gelukkig Bill. :relieved:

1 like

Vandaag de hele dag deze Raketa om.

16 likes

Ik drop deze toch hier even, zat in mijn Google feed, geen idee hoe legit dit is , veel re-dials zowiezo lijkt me.

Maar misschien toch iets voor jullie hier

1 like

Mooi!

1 like