Goede avond allemaal,
Vandaag een veteraan landbouw museum geweest.
Speciaal voor Jan @Omega_73
Maar een fototje zal toch wel vrij risicoloos kunnen?
U vraagt…
…wij draaien. Hoort eigenlijk niet in dit topic, maar ja ik begon er zelf over.
Dank Dirk! Blijft mooi he, de basis van ons eten!
Nou ja eigenlijk vind ik die trekkers gewoon leuk. Als kind al.
Goedmakertje.
Russische horloges op mijn vaders melkdiploma, en met de Fordson major en hoge druk landbouw spuit. Uit de loonwerkers tijd.
Gaaf zeg!
Ik heb ook iets met trekkers. Ik ben tussen boerderijen opgegroeid en mijn vader was aan het begin van mijn jeugd tractormonteur dus ik heb het ook met de paplepel ingegoten gekregen. Het lijkt me ook nog steeds enorm gaaf om een keer met zo’n enorm apparaat een keer een stukje land om te ploegen of zo.
Ploegen deden we niet meer in mijn tijd. Maar heb wel heel wat in de hooiwinning gereden en met de mest verspreider in de winter. Dan staan de koeien op stal en is het land mooi hard. Geen sporen rijden.
Ik was altijd onder de indruk van de enorme trekkracht, ook van de lichtere, heel oude trekkertjes. Zoals de Porsche’s Allgaier. Ferguson TEF-20. Ze lopen gewoon stationair al met een zware wagen of machine weg.
Mijn vader was altijd heel voorzichtig met ons jonge gasten. Zeker bij het aankoppelen. Weg met die handen. Trekker helemaal in vrij zetten, en voet van de koppeling!
Met oude trekkers doe je mij ook een plezier
Ja dat zeg jij nou, maar ik denk toch vaak, ik heb geen zin om op de dashboardklok te kijken en ook niet om m’n hand van het stuur te halen, en zo’n overdwars horloge zou wel een uitkomst zijn in deze situatie.
Ik weet niet meer waar ik de mijne heb gekocht maar nog wel dat ik vloekend een halve dag bezig was met een grote kniptang om hem op lengte te krijgen. Dus weet waar je aan begint!
Ja, bijvoorbeeld hier. Maar ik heb geen persoonlijke ervaring met een shark mesh. Ze kunnen soms best goed staan.
Maar ze waarschuwen ook hier voor het lastige op maat maken.
Dat is precies dezelfde als die ik heb. Het draagt wel super comfortabel, slijt niet, inderdaad ook makkelijk schoon te houden na zout water bijvoorbeeld. Ideaal zou zijn met een sluiting met meer verstelmogelijkheden.
Bij ome Ali kost deze zelfde band ongeveer een tientje, en voor twee tientjes heb je er een die je makkelijker op lengte maakt door verwijderbare segmenten bij de gesp. Dat zou ik doen, als ik weer een shark mesh zou willen.
Ziet er mooi uit inderdaad.
Ik ga denk ik toch maar eerst uitkijken naar die originele van Vostok. Die is namelijk wel adjustable.
Intussen het bos ingedoken met de Amphibia.
Mischien niet echt tof om nu een duikboot boven te halen, maar je moet er al dicht opzitten om het te zien.
Die originele Vostok bracelet is niet veel soeps, hoewel functioneel. Sharkmesh bracelets hebben ook verwijderbare segmenten/links. Dit in combinatie met 3 of meer micro-adjust gaatjes in de sluiting is prima op maat te maken. En zoals @Tabogano hierboven al zegt, het draagt bijzonder comfortabel
Ik vermoed dat er een soort relatie is tussen het forum en de site van horlogebanden waarop die Mesh bracelet staat van 50 euro, dus misschien is mijn vraag niet helemaal politiek correct… maar zijn dat niet dezelfde bracelets als diegene die je op Ali kan strikken voor 10 euro?
Ik vertrek binnen 10 dagen op vakantie, het zou wel fijn zijn om de mesh te kunnen meenemen.
Met Ali lukt dat al zeker niet, met horlogebanden mss wel - al zijn die ook niet giga-snel met verzending naar België (gezien het gewoon als briefpakket wordt verstuurd).
Als er geen verschil in kwaliteit zit, dan kan ik beter wachten.
Is die van horlogebanden wel beter, dan kan ik hem maar best zsm bestellen.
Ik zou die van de sponsor sowieso niet kopen omdat deze geen losse schakels heeft. Die moet je met een kniptang zelf op maat maken. Geen fijn klusje. Hier waarschuwt de verkoper ook voor. Ik raad dus een sharkmesh met verwijderbare schakels aan. En ja, die kunnen vrij prijzig zijn.
Ja.
Ik heb er gewoon 2 besteld op Ali.
Je kan daar de ruwe omtrek op doorgeven, dus ze zullen zelf al wel het gros van pinnetjes verwijderen.
Als het goed is moet er mss 1 rijtje af.
Ik heb er 2 voor 16 euro, dus ik kan al eens verkeerd knippen.
Dank voor de tips!
En met wind in de zeilen komen ze mss toch nog net op tijd. fingers crossed