En ik een straatje gelegd. Terras wat groter gemaakt.
Bij het klinkers hakken en kloppen gaat de Vostok echt wel af mensen.
(Elk ander horloge ook trouwens. )
Niet bij ome Alie hoor.
Ach, Matthieu van der Poel dokkert toch ook over de kasseien met zijn Richard Mille?
Ik sla af en toe een golfballetje en vraag me ook af hoe (on)gezond zoiets eigenlijk is voor de mechaniek?
Ik ben totaal geen kenner…
Bij mini golf lijkt me dat geen bezwaar
Bij het serieuze werk krijgt je horloge wel klappen te verduren, of dat goed is voor een fijn mechaniek mag je zelf invullen.
Wel eens een golf klinic gedaan. Leuke sport, maar dat zijn beste tikken in de pols.
Bij fietsen en putdeksels of drempels laat ik automatisch de hand even wat losser aan het stuur. Hoef ik niet bij na te denken.
Moet wel zeggen.
Met een Vostok, die eerste blauwe scuba,
2 keer naar Italië gereden op een Kawasaki 650 twin. En die hebben best wel fijne hoog frequente trillingen rond de 4000 a 5000 toeren. Bleek geen enkel probleem. Later een gezellige avond gehad met de hotel eigenaar. En laat na afloop, vervolgens op mijn kamer, het brave horloge van het nachtkastje op de Italiaanse tegelvloer vallen.
Nog geen probleem, je kunt ook te voorzichtig zijn.
serieus?
Ik doe dat bij geen enkel (mechanisch) horloge. En ik heb niet eens voorvering en stevig opgepompte banden. Alles om energie verlies te voorkomen.
Zeker.
Die dingen zijn gemaakt voor combat. Dat was toentertijd ook het uitgangspunt en vereiste voor het maken van deze horloges. En ze hebben zich in het veld en op zee onder alle omstandigheden bewezen.
Klopt helemaal. De horloges van mij hebben gewoon geluk.
Hoi boys, hier weer een paar duikertjes voor de gein, vind het zulke leuke horloges, ik heb er nu twee.
Precies die Jan, dat wat ze hier in Zweden “Grálle” (de grijze) noemen. Daar wordt ik steeds meer verliefd op. Maar een goede tweede is de Volvo T30 serie. Gezien de winter is een benzine uitvoering hier het meest handig. Basis voor ons voedselvoorziening heb je mooi gezegd. Waarheid als en koe. Kijk hier af en toe met een kopersblik rond. In de buurt zou handig zijn want dan kan ik hem rijdend “thuis” brengen. Heb nu al zin in de winter, lekker sneeuwschuiven op de Grálle of Volvo.
Maar nu weer on topic. Wat vind je als de regenboog volgt,……
Klopt. Moet wel zeggen dat de Ferguson goed startte in de Nederlandse vorst. Accu goed houden. Voorgloeien netjes doen. Wij hadden een volledig gereviseerde en helder rood gespoten exemplaar. Was mooi modern volgens de dealer. Later kwam de oersterke grijze lak weer te voorschijn.
Leuk plan om een trekker te kopen. Volvo zag je hier wat minder. Als trekker dan.
Hier een “trekker” onder de Amphibia’s.
Ik voel een meeting aankomen met oude trekkers en Russische horloges.
Ik heb ooit een hele middag in een Sovjet tractor fabriek films moeten kijken over tractoren, ze reden van links naar rechts, van rechts naar links, tegen een heuvel op en er weer af, met karren en dingen erachter en zonder, bestuurd door blakende kolchozniki, helden van het communisme, en er waren ook allemaal verschillende uitvoeringen, en daarna nog een rondleiding door de fabriek – je hebt geen idee wat een stomme dingen het worden als je er te lang naar kijkt dus laten we de tractoren vergeten en gewoon vodka doen.
Even gefikst. Zo worden ze vanzelf weer leuk.
Of Karmeliet.
Leuk!
Ik herinner me van de Russische thema week op de hbs een verhaal over hoe het werkte op die gigantische boerderijen. Wanneer je ploeger was deed je alleen dat. En zoveel hectare op een dag had je te doen. Daarna was je vrij.
Wat gebeurd er dan. Menselijk. Je zet de ploeg iets minder diep, schiet het veel beter op.
Een neef van mij werkte met Ursus en Belarus tracktoren. Was er best tevreden over. Vooral de zware versies waren beduidend voordeliger in de aanschaf dan de westerse power boys.
Pappelepap! Dit is zoveel beter qua band.
En altijd al een Bonklip willen hebben, ik vind dat maar comfortabel.
Het past er ook helemaal bij wat mij betreft.
Niet mijn smaak maar fijn dat ie comfortabel draagt.
Dus de Scubadude blijft?